Talvilomia varataan ennätysvilkkaasti

Loppukesä ja alkusyksy ovat olleet ennätyksellisen vilkasta talvilomamatkojen varausaikaa. Talven lomalentojen käynnistyessä koko talvikauden matkoista on jo varattu noin 60 %. Lokakuun syyslomaviikot ovat jo loppuunmyytyjä, mutta jouluksi voi vielä päästä etelän lämpöön.

– Lomavarauksia on tehty 30 % enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Siitä syystä olemme lisänneet talvelle yli 10 000 lentopaikkaa, kertoo Finnmatkojen viestintäpäällikkö Kaisa Mäki-Kullas.

Lisälennot on suunnattu suosituimpiin kohteisiin eli Egyptin Hurghadaan ja Sharm el Sheikhiin sekä Kanariansaarille.

Tänäkin talvena eniten Finnmatkojen asiakkaita talvilomailee Kanariansaarilla, mutta Egypti on jo ohittanut suosiossa Thaimaan.

– Punaisenmeren lomakohteet ovat nostaneet suosiotaan huimasti, paikkoja on nyt kaksinkertaisesti viime vuoteen verrattuna, vahvistaa Mäki-Kullas.

Joulunajan valmismatkat etelään on erityisesti kaukokohteiden osalta varattu hyvissä ajoin, mutta pienellä onnella saattaa vielä päästä mukaan.

– Joulua edeltävänä viikonloppuna on vielä muutamia paikkoja Thaimaahan, ja jouluviikolla löytyy vielä melko hyvin valinnanvaraa Kanariansaarille ja Egyptiin, vinkkaa Mäki-Kullas.

Kuvamateriaalia: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0001857

Lisätietoja: Finnmatkat, Kaisa Mäki-Kullas, puh. 0303 60 301.

Oy Finnmatkat Ab on Suomen toiseksi suurin matkanjärjestäjä ja järjestää vuosittain noin 260 000 valmismatkaa, joista 70 % varataan netissä. Finnmatkat on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia TUI Travel Plc:tä, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa yli 25 maasta.