TUI Nordicin WonderCruises rantautuu Suomeen

Risteilylomien kysyntä kasvaa maailmalla kovaa vauhtia. Nyt buumi on rantautumassa myös meille, kun risteilyasiantuntija WonderCruises aloittaa toimintansa Suomessa. WonderCruises tarjoaa lähes kaikkien kansainvälisten varustamojen risteilymatkoja eri puolille maailmaa.

WonderCruises on TUI Nordicin enemmistöomistuksessa oleva yritys, joka aikoo kasvaa Pohjoismaiden johtavaksi risteilyasiantuntijaksi. Suomessa sen sisaryritys on Finnmatkat.

– Toivotamme uuden siskomme lämpimästi tervetulleeksi! Ruotsin ja Tallinnan risteilythän ovat meille suomalaisille jo tuttuja, mutta nyt ulottuvillemme tulee koko kansainvälinen risteilymaailma. Yhteistyö avaa upeita, uusia horisontteja, iloitsee Finnmatkojen toimitusjohtaja Peik Martin.

Kansainvälinen risteilymatkustus on nopeimmin kasvava matkailun osa-alue Pohjoismaissa. Viime vuosina se on kasvanut noin 30–40 % vuodessa. Vuoden 2010 aikana suomalaiset tekivät noin 16 000 kansainvälistä risteilylomaa.

– Suomessa tärkein myyntikanavamme on netti. Suomenkielisellä sivustollamme asiakkaidemme on helppo tutkia laajaa risteilyvalikoimaamme ja tutustua erilaisiin aluksiin ja satamiin. Myös suomenkielistä asiakaspalvelua puhelimitse on tarjolla, kertoo WonderCruisesin toimitusjohtaja David Malmberg.

WonderCruisesin kautta voi varata joko pelkkiä risteilyjä tai lennot ja risteilyt sisältäviä valmiita risteilypaketteja. Tulevan talven kiinnostavimpia paketteja ovat mm. Thomson Cruises -risteilyt Gran Canarialta sekä Norwegian Cruise Linen Epic-aluksella tehtävä Karibian-risteily Miamista. Kesällä risteilemään pääsee myös Välimerellä.

– Jo itse laiva voi olla uskomaton elämys! Esimerkiksi Epicillä on 21 ravintolaa, vesipuisto, SPA, kuntosali, upeaa viihdeohjelmaa… Ja mikä risteilymatkustamisessa on parasta, joka aamu saa herätä uusissa maisemissa, kuvailee Malmberg.

Hintaesimerkki:

Risteily Karibialla alkaen 1595 euroa / henkilö (27.1. ja 3.2.)
Hintaan sisältyy lennot Helsinki-Miami-Helsinki
1 yö hotellissa ennen risteilyä
7 yötä Norwegian Epicillä
Ateriat, suurin osa viihteestä ja aktiviteeteista
Verot ja maksut
Hinta ei sisällä maakuljetuksia tai juomarahoja

Kuvia Norwegian Epicistä:

Lisätietoja:
www.wondercruises.fi
WonderCruises, toimitusjohtaja David Malmberg, puh. +46 708 226 226
Finnmatkat, toimitusjohtaja Peik Martin, puh. 0303 60 351

Oy Finnmatkat Ab on Suomen toiseksi suurin matkanjärjestäjä ja järjestää vuosittain noin 260 000 valmismatkaa, joista yli 70 % varataan netissä. Finnmatkat on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia TUI Travel Plc:tä, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa yli 25 maasta.