Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus

27.5.2016 klo 10.00 EET

Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus

Fiskars Oyj Abp on vastaanottanut 26.5.2016 seuraavan:

ARVOPAPERIMARKKINALAIN 9 LUVUN 6 ja 7 §:N MUKAINEN LIPUTUSILMOITUS

1. Osakkeiden liikkeellelaskija
Fiskars Oyj Abp (yritys- ja yhteisötunnus 0214036-5)

2. Ilmoitusvelvollinen osakkeenomistaja
Paul Ehrnrooth (henkilötunnus 050865-0491)

3. Ilmoituksen peruste
Osakkeiden tai äänioikeuksien jakautumista muuttava tapahtuma. Paul Ehrnroothille on siirtynyt määräysvalta Turret Oy Ab:ssa. Paul Ehrnrooth, Turret Ab Oy, Jacob Ehrnrooth ja Sophia Ehrnrooth ovat allekirjoittaneet osakassopimuksen, jonka mukaan muut osakassopimuksen osapuolet sitoutuvat äänestämään Fiskars Oyj Abp:n yhtiökokouksissa Turret Ab Oy:n kannan mukaan. Osakassopimuksen osapuolet ovat sopineet keskinäisestä etuosto-oikeudesta, mikäli joku heistä aikoo myydä Fiskars Oyj Abp:n osakkeita. Paul Ehrnroothin ääniosuus on ylittänyt 15 prosentin liputusrajan. Liputusrajan ylittymisen jälkeen Paul Ehrnroothin välillinen osuus on 11,39 prosenttia osakkeista ja 15,28 prosenttia äänistä Fiskars Oyj Abp:ssa. Liputusraja ylitettiin 26.5.2016.

Turret Oy Ab omistaa yhteensä 9 330 961 Fiskars Oyj Abp:n osaketta, mikä vastaa 11,39 prosenttia Fiskars Oyj Abp:n osakkeista ja äänistä. Jacob Ehrnrooth omistaa 1,99 prosenttia Fiskars Oyj Abp:n osakkeista ja äänistä. Sophia Ehrnrooth omistaa 1,90 prosenttia Fiskars Oyj Abp:n osakkeista ja äänistä.

Fiskars Oyj Abp:llä on yhteensä 81 905 242 osaketta. Fiskars Oyj Abp:n osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Jokaisella osakkeella on yksi ääni.

Kari Kauniskangas

Lisätietoja:
Lakiasiainjohtaja Päivi Timonen, puh. 0204 39 5050

Fiskars – vuosisatojen ylpeys ja innostus muotoilusta. Joka päivä.
Fiskarsin Ruukissa vuonna 1649 alkunsa saanut Fiskars on kasvanut kansainväliseksi yhtiöksi, joka tarjoaa johtavia kuluttajatuotteita ja jonka brändejä ovat mm. Fiskars, Iittala, Gerber, Wedgwood ja Waterford. Fiskarsilla on ikonisia tuotteita, vahvoja tuotemerkkejä ja maailmanlaajuinen tavoite rikastuttaa ihmisten elämää niin kotona, puutarhassa kuin ulkoillessa. Fiskarsin tuotteita on saatavilla yli 100 maassa ja yritys työllistää noin 8 700 henkilöä 30 maassa. Fiskars on listattu Nasdaq Helsingissä. www.fiskarsgroup.com