• Fiskars Corporation/

Fiskars Group nimittää Peter Cabello Holmbergin digitaalisesta kehityksestä vastaavaksi johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi

4.3.2021 klo 09.00 EET

Fiskars-konserni on nimittänyt Peter Cabello Holmbergin digitaalisesta kehityksestä vastaavaksi johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hän raportoi konsernin toimitusjohtajalle Nathalie Ahlströmille ja aloittaa tehtävässään 15.3.2021. Peter siirtyy Fiskars Groupiin koruyhtiö Pandorasta, jossa hän on toiminut konsernin tietohallintojohtajana vuodesta 2016 lähtien. Ennen Pandoraa hän on toiminut useissa tietohallinnon johtotehtävissä mm. GN Store Nordilla, A.P. Møller-Mærskillä ja Carlsbergilla.

”Olen tyytyväinen saadessani toivottaa Peterin Fiskars Groupiin. Hänellä on vahva tausta vähittäiskaupan digitalisaation johtamisesta globaalisti. Nimitys korostaa digitalisaation kiihtyvää vauhtia kasvavaa merkitystä. Olemme edistyneet digitaalisten kyvykkyyksien kehittämisessä, kuten verkkokauppojemme uudistamisessa ja yhtenäistämisessä. Näemme edelleen merkittäviä parannusmahdollisuuksia esimerkiksi digitaalisessa kuluttajakokemuksessa sekä sisäisissä prosesseissa. Tästä esimerkkinä on datan hyödyntäminen päätöksenteon tukena, jotta voimme parantaa palveluitamme kuluttajille ja asiakkaille. Kuluttajien ja brändien välinen dialogi tapahtuu yhä suuremmalta osin digitaalisissa kanavissa. Tämä avaa uusia kiinnostavia mahdollisuuksia vahvistaa rakastettujen brändien portfoliotamme entisestään sekä kasvattaa verkkokauppaamme. Meidän on oltava ketterämpiä ja sopeutumiskykyisempiä toimintaympäristön muuttuessa nopeasti”, sanoi toimitusjohtaja Nathalie Ahlström.

“Odotan innolla työtäni Fiskars Groupissa, yrityksessä jolla on vahva brändiportfolio. Uskon että voimme luoda arvoa niin yhtiölle kuin kuluttajille parantamalla digitaalisia kyvykkyyksiä, varmistamalla oikeat toimintatavat sekä luomalla kuluttajille aidosti yhdistäviä kokemuksia, joilla kaikilla pyritään tekemään arjesta ainutkertaista”, sanoi Peter.

Muutoksen myötä konsernin johtoryhmä koostuu 15.3.2021 alkaen seuraavista jäsenistä:

•    Nathalie Ahlström, toimitusjohtaja
•    Sari Pohjonen, talousjohtaja & toimitusjohtajan sijainen
•    Tina Andersson, kuluttajakokemuksesta ja viestinnästä vastaava johtaja
•    Christian Bachler, EVP, Business Area Vita
•    James Brouillard, EVP, Business Area Terra
•    Risto Gaggl, toimitusketjusta vastaava johtaja
•    Johan Hedberg, myyntijohtaja
•    Peter Cabello Holmberg, digitaalisesta kehityksestä vastaava johtaja
•    Tuomas Hyyryläinen, EVP, Business Area Crea
•    Niklas Lindholm, henkilöstöjohtaja
•    Päivi Timonen, lakiasiainjohtaja

Peterin kuva ja ansioluettelo ovat saatavilla yhtiön verkkosivuilla: https://www.fiskarsgroup.com/fi/sijoittajat/hallinnointi/johto/johtoryhma

Nathalie Ahlström

Konserniviestintä, communications@fiskars.com
Kristian Tammela, Sijoittajasuhdepäällikkö, puh. +358 40 708 1181

Fiskars Groupin visiona on vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Brändimme Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood ovat mukana ihmisten elämässä – niin kotona, puutarhassa kuin ulkona luonnossa. Pyrimme tekemään arjesta ainutkertaista tänään ja tulevaisuudessa. Toimimme 30 maassa, ja tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa. Fiskarsin osake on listattu Nasdaq Helsingissä (FSKRS). Lisätietoja löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com. Voit seurata meitä Twitterissä @fiskarsgroup.