Fiskars-konsernin uusi organisaatiorakenne voimassa

6.4.2020 klo 13.00 (EEST)

Fiskars-konsernin uusi organisaatiorakenne voimassa

Fiskars-konsernin uusi organisaatiorakenne astui voimaan huhtikuun alussa, kun organisaatiota yksinkertaistettiin 4.12.2019 julkaistun suunnitelman mukaisesti. Muutoksen myötä yhtiö rakentuu kolmen liiketoimintayksikön, globaalin myyntitoiminnon, kuluttajakokemus- ja kasvutoiminnon sekä toimitusketjun ja muiden globaalien toimintojen ympärille. Organisaatiorakenteen uudistamisella ja tehokkuuden parantamisella tavoitellaan 20 milj. euron vuosittaisia nettokustannussäästöjä vuoden 2021 loppuun mennessä.

Lisäksi yhtiön taloudellinen raportointirakenne muuttuu. Vertailun helpottamiseksi Fiskars esittää oikaistuja, tilintarkastamattomia taloudellisia lukuja ennen tammi-maaliskuun 2020 osavuosikatsauksen julkistamista.

Uuden organisaatiorakenteen odotettiin johtavan 220 toimihenkilön vähentämiseen globaalisti. Yhteistoimintaneuvottelut Suomessa alkoivat 20.1.2020, ja ne koskivat 476 toimihenkilöä. Henkilöstövähennysten arvioitiin koskevan korkeintaan 60 työntekijää Suomessa. Neuvottelujen lopputuloksena vähennettiin globaalisti 220 tehtävää, joista 31 oli Suomessa.

Jaana Tuominen

Konserniviestintä, puh. 020 439 5031, communications@fiskars.com

Fiskars Groupin visiona on vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Brändimme Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood ovat mukana ihmisten elämässä – niin kotona, puutarhassa kuin ulkona luonnossa. Pyrimme tekemään arjesta ainutkertaista tänään ja tulevaisuudessa. Työllistämme noin 7 000 henkilöä 30 maassa, ja tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa. Fiskarsin osake on listattu Nasdaq Helsingissä (FSKRS). Lisätietoja löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com. Voit seurata meitä Twitterissä @fiskarsgroup.