Fiskars nimittää Paul Tonnesenin SBU Functional -liiketoimintayksikön johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi

31.3.2017 klo 12.00 EET

Fiskars on tänään nimittänyt Paul Tonnesenin (MBA, kauppatieteiden kandidaatti) SBU Functional -liiketoiminnan johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hän raportoi Fiskarsin väliaikaiselle toimitusjohtajalle Teemu Kangas-Kärjelle. Paul Tonnesen on ollut Fiskarsin palveluksessa vuodesta 2007 lähtien, ja hän jatkaa uuden tehtävänsä ohella myös Functional Amerikka -liiketoiminnan johtajana.

“Fiskarsilla on kaksi strategista liiketoimintayksikköä, SBU Living ja SBU Functional, jotka toimivat maailmanlaajuisesti. Paul tuo tehtävään vuosien kokemuksen Pohjois-Amerikan markkinoista, vahvan asiakas- ja kuluttajafokuksen sekä halun menestyä. Hänellä on vahvaa näyttöä liiketoiminnan johtamisesta Pohjois-Amerikassa ja sen myötä erinomaiset edellytykset johtaa SBU Functionalia ja kiihdyttää globaalia kasvuamme,” sanoo Fiskarsin väliaikainen toimitusjohtaja Teemu Kangas-Kärki.

Fiskarsin liiketoimintayksikkövetoisen organisaatiorakenteen ja globaalin hankintaketjun tavoitteena on hyödyntää konsernin vahvojen brändien potentiaalia, rakentaa yhtiön yhteisiä kyvykkyyksiä sekä tuoda toimintaan lisää nopeutta ja yhdenmukaisuutta. Vuoden 2017 tammikuusta lähtien SBU Functionaliin kuuluvat Fiskars, Gerber ja Gilmour -brändit. Teemu Kangas-Kärki toimi aiemmin SBU Functionalin johtajana, toimitusjohtajan ja operatiivisen johtajan tehtäviensä ohella.

“Brändimme ovat mukana ihmisten arjessa, ja helpottavat kotona ja kodin ympäristössä tehtäviä askareita. Pidän kunnia-asiana mahdollisuutta ryhtyä johtamaan SBU Functional -liiketoimintaa ja jatkaa vahvojen brändiemme rakentamista”, sanoo Paul Tonnesen. “Meillä on erinomainen tilaisuus vahvistaa markkinaosuuttamme, lisätä kilpailukykyämme ja työskennellä yli aluerajojen tehdäksemme arjesta ainutlaatuista – making the everyday extraordinary”, jatkaa Paul Tonnesen.

Paul Tonnesenin CV ja valokuva ovat saatavilla osoitteessa:

Teemu Kangas-Kärki
Toimitusjohtaja (vt.)

Median ja sijoittajien yhteydenotot:
Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Maija Taimi, puh. 0204 39 5031, communications@fiskars.com

Fiskars – Making the everyday extraordinary
Fiskars palvelee kuluttajia ja asiakkaita ympäri maailmaa kansainvälisesti tunnetuilla brändeillä, kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood. Missiomme mukaisesti rakennamme ikonisten lifestyle-brändien perhettä. Fiskarsin visiona on vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Lisätietoja yhtiöstä www.fiskarsgroup.com