Fiskars nimittää Tuomas Hyyryläisen kasvujohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi

12.6.2018 klo 9.30 EEST

Fiskars on nimittänyt Tuomas Hyyryläisen kasvujohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi 1.9.2018 alkaen. Hän raportoi Fiskarsin toimitusjohtajalle Jaana Tuomiselle.

″Viime vuosien aikana Fiskars on keskittynyt rakenteellisten muutosten läpiviemiseen, yhteisten alustojen ja toimintatapojen kehittämiseen. Samalla kun tämä työ jatkuu, siirrämme luomamme pohjan ansiosta fokustamme entistä vahvemmin tekemiseen, joka tukee meitä kasvun rakentamisessa. Olen erittäin iloinen voidessani toivottaa Tuomaksen tervetulleeksi osaksi Fiskarsin tiimiä. Uutena kasvujohtajanamme hän on vastuussa konsernin strategiasta, brändien ja portfolion kehityksestä, digitaalisesta muutosprosessista sekä yrityskaupoista ja -järjestelyistä (M&A). Hänen vahvat näyttönsä liiketoiminnan transformaatiosta ja kehittämisestä sekä hänen strateginen näkemyksensä ja edelläkävijäasenne tuovat Fiskarsiin uutta energiaa ja uusia näkemyksiä″, sanoi Jaana Tuominen, Fiskarsin toimitusjohtaja.

Tuomas Hyyryläinen, KTM, tulee Fiskarsiin Nesteeltä, jossa hän vastaa Uudet liiketoiminnot -yksiköstä ja on johtoryhmän jäsen. Ennen uraansa Nesteellä, Tuomas on toiminut strategiasta ja yritysostoista vastaavana johtajana ja johtoryhmän jäsenenä F-Securessa.

″Odotan innolla töitä Fiskarsilla, aikana kun yhtiö etsii uusia väyliä kasvuun. Fiskarsin tarkoitus tehdä arjesta ainutkertaista inspiroi minua ja odotan, että pääsen rakentamaan yhtiön tulevaisuutta yhdessä koko tiimin kanssa″, Tuomas Hyyryläinen sanoi.

Muutoksen jälkeen Fiskarsin johtoryhmä koostuu seuraavista henkilöistä 1.9.2018 lähtien:

• Jaana Tuominen, toimitusjohtaja
  • Sari Pohjonen, talousjohtaja ja toimitusjohtajan sijainen
  • Risto Gaggl, toimitusketjusta vastaava johtaja
  • Tuomas Hyyryläinen, kasvujohtaja
  • Ulla Lettijeff, Living-liiketoiminnan johtaja
  • Niklas Lindholm, henkilöstöjohtaja
  • Maija Taimi, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja
  • Päivi Timonen, lakiasiainjohtaja
  • Functional-liiketoiminnan johtaja, nimitetään myöhemmin

Tuomas Hyyryläisen kuva ja ansioluettelo sekä lisätietoja Fiskarsin johtoryhmästä on saatavilla yhtiön verkkosivuilta:

Median ja sijoittajien yhteydenotot: