Fiskars nostaa vuoden 2021 näkymiään ja antaa ennakkotietoja vuoden ensimmäiseltä neljännekseltä

Sisäpiiritieto
19.4.2021 klo 20.30 EET

Fiskars nostaa vuoden 2021 näkymiään, sillä yhtiön arvion mukaan vuoden ensimmäisen neljänneksen vahva kehitys on jatkumassa. Yhtiö odottaa nyt, että vuonna 2021 konsernin vertailukelpoinen EBITA on 130-145 milj. euroa. Aiemman, 24.3.2021 annetun ohjauksen mukaan yhtiö odotti, että vuonna 2021 konsernin vertailukelpoinen EBITA jää alle vuoden 2020 tason, mutta ylittää 120 milj. euroa.

Vuoden ensimmäisen neljänneksen liikevaihdon odotetaan olevan noin 302 milj. euroa (1-3 2020: 256,2), vertailukelpoinen EBITA noin 49 milj. euroa (18,9) ja liikevoitto (EBIT) noin 45 milj. euroa (8,4). Luvut perustuvat alustaviin, tilintarkastamattomiin tietoihin. Vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä Covid-19-pandemia vaikutti negatiivisesti tulokseen.

Päivitetyt näkymät vuodelle 2021
Vuonna 2021 Fiskars odottaa konsernin vertailukelpoisen EBITAn olevan 130-145 milj. euroa.

Aikaisemmat näkymät vuodelle 2021 (annettu 24.3.2021)
Vuonna 2021 Fiskars odottaa konsernin vertailukelpoisen EBITAn jäävän alle vuoden 2020 tason, mutta ylittävän 120 milj. euroa.

Näkyvyys pysyy heikkona Covid-19-pandemian vuoksi. Pandemia vaikuttaa perustavanlaatuisesti kuluttajien elämään, ja vaikuttaa esimerkiksi käytettävissä oleviin tuloihin, ostovalintoihin ja kuluttajien käyttäytymiseen. Nämä voivat tuoda sekä haasteita että mahdollisuuksia Fiskars Groupille. Vähittäiskaupan sekä kuluttajien kysynnän kausivaihtelut saattavat edelleen poiketa normaalista.

Fiskars julkaisee tammi-maaliskuun 2021 osavuosikatsauksensa 29.4.2021.

Nathalie Ahlström

Media- ja sijoittajayhteydet:
Kristian Tammela, Sijoittajasuhdepäällikkö, puh. +358 40 708 1181

Fiskars Groupin visiona on vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Brändimme Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood ovat mukana ihmisten elämässä – niin kotona, puutarhassa kuin ulkona luonnossa. Pyrimme tekemään arjesta ainutkertaista tänään ja tulevaisuudessa. Toimimme 30 maassa, ja tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa. Fiskarsin osake on listattu Nasdaq Helsingissä (FSKRS). Lisätietoja löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com. Voit seurata meitä Twitterissä @fiskarsgroup.