Fiskars Oyj Abp:n suunnattu maksuton osakeanti pitkän aikavälin kannustinjärjestelmän 2018–2022 perusteella

4.2.2022 klo 8.55 (EET)

Fiskars Oyj Abp:n hallitus on 3.2.2022 päättänyt suunnatusta maksuttomasta osakeannista Fiskarsin pitkän aikavälin kannustinjärjestelmän 2018–2022 perusteella ansaintajakson 2019–2021 osakepalkkioiden maksamiseksi.

Osakeannissa annetaan vastikkeetta 95 892 Fiskarsin hallussa olevaa yhtiön osaketta ansaintajakson 2019–2021 piiriin kuuluville avainhenkilöille osakepohjaisen kannustinjärjestelmän 2018–2022 ehtojen mukaisesti. Kannustinjärjestelmän perustamisesta ja sen keskeisistä ehdoista on tiedotettu 7.2.2018 julkaistulla pörssitiedotteella.

Päätös osakeannista perustuu Fiskars Oyj Abp:n varsinaisen yhtiökokouksen 11.3.2021 hallitukselle antamaan valtuutukseen.

Osakkeet luovutetaan kannustinjärjestelmään kuuluville henkilöille 31.3.2022 mennessä. Luovutuksen jälkeen Fiskarsin hallussa on 337 785 omaa osaketta.

Kristian Tammela, Sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 40 708 1181

Fiskars Groupin visiona on vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Brändimme Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood ovat mukana ihmisten elämässä – niin kotona, puutarhassa kuin ulkona luonnossa. Pyrimme tekemään arjesta ainutkertaista tänään ja tulevaisuudessa. Toimimme 30 maassa, ja tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa. Fiskarsin osake on listattu Nasdaq Helsingissä (FSKRS). Lisätietoja löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com. Voit seurata meitä Twitterissä @fiskarsgroup.