Fiskars Oyj Abp:n vertailukelpoisen EBITAn kasvu vuonna 2020 epätodennäköistä COVID-19 takia

Sisäpiiritieto

19.3.2020 klo 09.00 (EET)

Fiskars Oyj Abp peruu 5.2.2020 antamansa näkymät vuodelle 2020. Koronaviruksen leviämisen takia on epätodennäköistä, että vertailukelpoinen EBITA kasvaa vuonna 2020. Koska tilanne muuttuu nopeasti, perusteltua arviota mahdollisista vaikutuksista on liian aikaista tehdä. Fiskars pyrkii täsmentämään näkymiään vuodelle 2020 sitten, kun vaikutuksia voidaan luotettavammin arvioida.

”Olemme odottamattoman tilanteen edessä ja teemme kaikkemme sen hallitsemiseksi. Työntekijöiden terveys ja hyvinvointi ovat meille keskeisen tärkeää. Tilanne on alkanut vaikuttaa kysyntään. Totesimme aiemmin ohjeistuksessamme, että seuraukset koronaviruksen leviämisestä voivat vaikuttaa koko vuoden kehitykseen, ja tämä riski on nyt toteutumassa”, sanoi Jaana Tuominen, Fiskars Oyj Abp:n toimitusjohtaja.

Aiemmat näkymät vuodelle 2020:

”Vuonna 2020 Fiskars odottaa konsernin vertailukelpoisen EBITAn kasvavan vuodesta 2019. Valuuttakurssien muutoksilla voi olla merkittävä vaikutus vertailukelpoiseen EBITAan.

Fiskars jatkaa kasvupanostuksia ja keskittyy kannattavuuden parantamiseen käynnissä olevien uudelleenjärjestely-ja muutosohjelmien avulla. Ohjelmien odotetaan päättyvän vuoden 2021 loppuun mennessä. Tästä johtuen yhtiö ei anna arviota vertailukelpoisen liikevaihdon osalta vuodelle 2020. Lisäksi useilla keskeisillä markkinoilla on epävarmuustekijöitä, kuten mahdolliset muutokset tuontitulleissa tai seuraukset koronaviruksen leviämisestä, jotka voivat vaikuttaa koko vuoden kehitykseen.”

Fiskars julkaisee 6.5.2020 osavuosikatsauksensa tammi-maaliskuulta 2020.

Jaana Tuominen

Konserniviestintä, puh. 020 439 5031, communications@fiskars.com

Fiskars Groupin visiona on vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Brändimme Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood ovat mukana ihmisten elämässä – niin kotona, puutarhassa kuin ulkona luonnossa. Pyrimme tekemään arjesta ainutkertaista tänään ja tulevaisuudessa. Työllistämme noin 7 000 henkilöä 30 maassa, ja tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa. Fiskarsin osake on listattu Nasdaq Helsingissä (FSKRS). Lisätietoja löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com. Voit seurata meitä Twitterissä @fiskarsgroup.