Fiskars perustaa globaalin hankintatoiminnon Bangkokiin

Fiskars Oyj Abp.       Lehdistötiedote      28. lokakuuta  2011 klo 15:00

Kodin, puutarhan ja ulkoilun kuluttajatuotteita valmistava Fiskars on perustanut maailmanlaajuisen hankintatoiminnon Bangkokiin. Globaalin hankintatoimen muodostaminen on osa yhtiön yhtenäisen liiketoimintamallin strategiaa, ja sen sijoittaminen sopimusvalmistajien läheisyyteen vahvistaa Fiskarsin ja sopimusvalmistajien yhteistyötä. Tämä parantaa Fiskarsin kansainvälistä kilpailukykyä ja tuo hankintatoiminnolle lisäarvoa.

Fiskarsin globaalin hankintatoiminnon sijoittaminen sopimusvalmistajien verkoston läheisyyteen tukee hankintaketjun vastuullisuuden jatkuvaa kehittämistä, mukaan lukien Fiskarsin Toimittajaohjeiden (Supplier Code of Conduct) toteuttamisen ja valvonnan sekä toiminnan kehittämisen yhteistyössä sopimusvalmistajien kanssa.

Fiskars on nimittänyt globaalin hankintatoimen johtajaksi Mikael Demitz-Helinin. Mikael Demitz-Helinillä on laaja kokemus kuluttajatuotteiden kansainvälisestä hankinnasta, ja hän on työskennellyt Aasiassa usean vuoden ajan. Fiskars on nimittänyt konserniin myös laadun ja kestävän kehityksen päällikön, jonka tehtävänä on konsernin laatustrategian ja -prosessien lisäksi määritellä ja ohjata kestävän kehityksen strategiaa Fiskarsin toimittajaverkostossa.

Liiketoimintastrategiansa mukaisesti Fiskarsilla on oman valmistuksen ohella sopimusvalmistajien verkosto. Fiskars edellyttää kumppaneiltaan samaa korkeatasoista työtä kuin omilta yksiköiltään, ja sopimusvalmistajien edellytetään toimivan Fiskarsin Toimittajaohjeiden mukaisesti. Valmistajat ovat huolella valikoituja ja pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita, jotka pystyvät toimintojaan jatkuvasti kehittämällä joustavasti tukemaan Fiskarsin laatuun, tuotekehitykseen ja kustannuksiin liittyviä tavoitteita. Fiskarsin Bangkokissa ja Shanghaissa sijaitsevien alueellisten hankintatoimistojen, globaalin hankintatoimen sekä yhtiön omien liiketoiminta-alueiden henkilöstö työskentelee tiiviissä yhteistyössä sopimusvalmistajien kanssa.

Lisätietoja:
tuotanto- ja logistiikkajohtaja Hille Korhonen, puh. 0204 39 5735

Fiskars tarjoaa kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Konsernin kansainväliset pääbrändit ovat Fiskars, Iittala ja Gerber. Vuonna 1649 perustettu Fiskars on Suomen vanhin yritys ja on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Vuonna 2010 Fiskarsin liikevaihto oli 716 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä oli noin 3 600 yli 20 maassa. www.fiskarsgroup.fi