Konserniverokeskuksen oikaisulautakunnalta päätös Fiskars Oyj Abp:n oikaisuvaatimukseen – yhtiö aikoo valittaa

26.3.2019 klo 12.00 (EET)

Konserniverokeskuksen oikaisulautakunta on pitänyt ennallaan Fiskars Oyj Abp:lle vuonna 2014 toteutetussa verotarkastuksessa annetun päätöksen, jonka mukaan yhtiölle määrättiin yhteensä 28,3 milj. euron jälkiverot korkoineen ja veronkorotuksineen. Päätös koski yhtiön vuonna 2003 anteeksiantamien konsernilainojen käsittelyä myöhempinä verovuosina.

”Olemme pettyneitä oikaisulautakunnan päätökseen ja pidämme sitä perusteettomana. Aiomme hakea muutosta päätökseen ja valitamme hallinto-oikeuteen”, sanoo Fiskars Groupin talousjohtaja Sari Pohjonen.

Jälkiverotuspäätös johti 28,3 milj. euron negatiiviseen kassavirtaan vuoden 2016 kolmannella vuosineljänneksellä. Fiskars Group on aikaisemmissa osavuosikatsauksissaan sekä tilinpäätöksissä kertonut vireillä olevasta oikaisuvaatimuksesta. Yhtiö ulkopuolisine asiantuntijoineen pitää päätöstä edelleen perusteettomana eikä kirjaa siihen liittyviä veroja ja muita kuluja tulosvaikutteisesti.

Konserniviestintä, puh. 020 439 5031, communications@fiskars.com

Fiskars Group tekee arjesta ainutkertaista. Yhdessä brändiperheeseemme kuuluvien brändien, kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood kanssa haluamme vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa ja työllistämme noin 7 900 henkilöä yli 30 maassa. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com