Muutos Fiskars-konsernin johtoryhmässä

26.9.2023 klo 19.00

Muutos Fiskars-konsernin johtoryhmässä

Fiskars-konserni on nimittänyt tohtori Steffen Hahnin uuden Fiskars-liiketoiminta-alueen johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Steffen aloittaa tehtävässään 5. tammikuuta 2024, ja hän raportoi toimitusjohtaja Nathalie Ahlströmille. Hänen asemapaikkanaan on Tukholma, Ruotsi.

Steffen siirtyy Fiskars-konserniin Weber Incistä, jossa hän on toiminut President EMEA ja Global Commercial -roolissa. Ennen Weberiä hän työskenteli McKinsey & Companyssa ja Procter & Gamblella.

“Olen todella iloinen voidessani toivottaa Steffenin tervetulleeksi Fiskars-konserniin ja johtoryhmämme jäseneksi. Kehitämme yhtiötä kasvustrategiamme mukaisesti, ja yksi esimerkki tästä on liiketoiminta-alueen perustaminen suurimman brändimme Fiskarsin ympärille. Steffen sopii täydellisesti Fiskars-liiketoiminta-alueen johtajaksi, sillä hänellä on laaja-alaista kokemusta kaupallisista johtotehtävistä kuluttajabrändiyhtiöissä. Olen vakuuttunut siitä, että Steffenin johdolla voimme hyödyntää Fiskars-brändin strategisen kasvupotentiaalin Euroopassa ja Yhdysvalloissa”, kuvailee Fiskars-konsernin toimitusjohtaja Nathalie Ahlström.

Fiskars-konserni ilmoitti 13. syyskuuta 2023 suunnitelmasta yhdistää liiketoiminta-alueet Terra ja Crea yhdeksi Fiskars-nimiseksi liiketoiminta-alueeksi, joka tarjoaisi Fiskars- ja Gerber-brändien tuotteita puutarha-, ulkoilu-, ruuanlaitto-, saksi- ja askartelukategorioissa. Uuden liiketoiminta-alueen rakenteeseen liittyvät muutosneuvottelut ovat päättyneet. Fiskars-liiketoiminta-alue tulee voimaan lokakuun 2023 loppuun mennessä.

Nathalie Ahlström tulee toimimaan Fiskars-liiketoiminta-alueen johtajana oman toimensa ohessa kunnes Steffen aloittaa Fiskars-konsernissa.

Steffenin CV on tämän tiedotteen liitteenä.

Nathalie Ahlström

Lisätietoja:

Lisätiedot medialle: Mediasuhteet, press@fiskars.com, Puh. +358 40 553 3151
Lisätiedot sijoittajille ja analyytikoille: Essi Lipponen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 40 829 1192

Fiskars Group lyhyesti

Fiskars Group (FSKRS, Nasdaq Helsinki) on globaali yhtiö, jonka designvetoiset brändit ovat läsnä kodeissa, puutarhoissa ja ulkoillessa. Brändeihimme kuuluvat muun muassa Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Moomin Arabia, Waterford ja Wedgwood. Brändimme ovat läsnä yli 100 maassa ja meillä on noin 350 omaa liikettä. Henkilöstöä meillä on lähes 7 000 ja vuonna 2022 liikevaihtomme oli 1,2 miljardia euroa.

Meitä yhdistää tavoitteemme luoda edistyksellistä muotoilua, joka tekee arjesta ainutkertaista. Vuodesta 1649 lähtien olemme suunnitelleet ajattomia, toimivia ja kauniita tuotteita, edistäen samalla innovaatioita ja kestävää kasvua.

Lue lisää: http://www.fiskarsgroup.com/fi