Fodelia Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 § mukainen ilmoitus omistusosuudesta

Fodelia Oyj yhtiötiedote 19.6.2024 klo 20.25

Fodelia Oyj on vastaanottanut 19.6.2024 arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 § mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Esa Vainikaisen omistamien osakkeiden määrä Fodelia Oyj:n kaikista osakkeista ylittää 5 prosentin rajan. Esa Vainikaisen omistusosuus on ylittänyt liputusrajan ennen 19.4.2024.

Liputusilmoitus tiedotetaan takautuvasti, koska 19.4.2024 astui voimaan muutos arvopaperimarkkinalaissa (HE 3/2024 vp), jonka mukaan arvopaperimarkkinalain (746/2012) huomattavien omistus- ja ääniosuuksien ilmoittaminen sekä julkista ostotarjousta ja tarjousvelvollisuutta koskevien säännösten soveltamisala laajennetaan säännellyn markkinan ohella monenkeskiseen kaupankäyntijärjestelmään kuten Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikkaan.

Liputusvelvollisen suora ja välillinen omistus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista
ja äänistä
% osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Yhteenlaskettu %-osuus Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 5,43 - 5,43 8 094 610
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus - - - -

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet

Osakesarja/osakelaji
ISIN-koodi
Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora
(AML 9:5)
Välillinen (AML 9:6 ja 9:7) Suora
(AML 9:5)
Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
FI4000400262 439 862 - 5,43 -
A YHTEENSÄ 439 862 5,43

Mikko Tahkola

Fodelia Oyj, toimitusjohtaja Mikko Tahkola
p. 040 829 0195, mikko.tahkola@fodelia.fi

Hyväksytty neuvonantaja, EY Advisory Oy, puhelin 0207 280 190, sähköposti: heikki.saukola@fi.ey.com

"Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia menestystarinoita, voidaksemme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat vähittäiskauppaan ja kuluttajille suunnattuun verkkokauppaan keskittyvä Oikia, sekä Foodservice-markkinan asiakkuuksiin keskittyvä Feelia. Lisäksi Fodelian portfolioon kuuluvat mehutuotteita valmistava tytäryhtiö Marjavasu, sekä ruokapalvelujen ulkoistusratkaisuja tarjoava yhteisyritys Fodbar. Fodelian omistamat yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin."