Fodelia Oyj: Muutos omien osakkeiden omistuksessa

Fodelia Oyj Yhtiötiedote 21.3.2022 klo 15.30

Muutos Fodelia Oyj:n omien osakkeiden omistuksessa

Fodelia Oyj:n hallitus on päättänyt 21.3.2022 suunnatusta maksullisesta osakeannista, jossa yhtiö luovuttaa hallussaan olevia omia osakkeita Fodelia-konsernin työntekijöille osana yhtiön osakesäästöohjelmaa.

Luovutettujen Fodelia Oyj:n osakkeiden määrä on 2 658 ja hinta on yhtensä 18 074,40 euroa. Osakkeet maksetaan työntekijöiden palkasta pidätetyllä summalla. Osakkeiden hinta 6,80 euroa osakkeelta vastaa osakkeen edeltävän kaupankäyntipäivän 18.3.2022 markkina-arvoa Nasdaq First North -markkinapaikalla.

Osakkeiden luovuttaminen perustuu varsinaisen yhtiökokouksen 20.4.2021 hallitukselle antamaan valtuutukseen. Luovutuksen jälkeen yhtiöllä on hallussa 1 286 omaa osaketta.

Fodelia Oyj, toimitusjohtaja Mikko Tahkola, puhelin 040 829 0195, sähköposti: mikko.tahkola@fodelia.fi

Hyväksytty neuvonantaja, Ernst & Young Oy, puhelin 0207 280 190, sähköposti: heikki.saukola@fi.ey.com

"Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia, kansainvälisiä menestystarinoita, jotta voimme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Portfolioomme kuuluvat valmisruokavalmistaja Feelia, snacks-tuotteita valmistava Real Snacks, Feelia ruokakauppana tunnettu FodNet, Suomen vanhimpiin makkaratehtaisiin lukeutuva Perniön Liha, välipalatuotteita ja pitaleipää valmistava Pita Factory sekä yhteisyrityksemme Fodbar, joka tarjoaa kustannustehokkaan ratkaisun kokonaisvaltaisten ruokapalvelujen ulkoistamiseksi. Omistamamme yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin."