Fodelia Oyj: Nina Rokkila on valittu Fodelian ja Bravedon yhteisyritys Fodbar Oy:n toimitusjohtajaksi

Fodelia Oyj lehdistötiedote 29.10.2021 klo 7.30

Nina Rokkila on nimitetty Fodelian ja Bravedon yhteisyritys Fodbar Oy:n toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässä 1.2.2022. Rokkila on toiminut viimeksi Palmia Oy:n toimitusjohtajana.

Fodbar Oy on vuonna 2020 perustettu Fodelian ja Bravedon yhteisyritys, joka tarjoaa uudenlaisen ruokahuollon kokonaisratkaisun julkisen ja yksityisen sektorin toimijoille esimerkiksi kouluihin, palvelutaloihin ja sairaaloihin.

Fodelia Oyj:n toimitusjohtaja Mikko Tahkola:

”Olemme innoissamme saadessamme Fodbarin toimitusjohtajaksi Ninan kaltaisen ammattilaisen, joka tuntee Fodbarin markkinan erinomaisesti, ja jolla on vahvat näytöt kasvun johtamisesta. Arvostamme Ninan pitkää kokemusta sekä yrittäjätaustaa. Fodbarin ensimmäiset kohteet ovat aloittaneet kuluvan vuoden aikana, ja näkemyksemme mukaan Fodbarin konsepti, joka yhdistää Feelian ruokatarjooman Barona Horecan henkilöstöosaamiseen, on erittäin kilpailukykyinen. Ninan vahvan osaamisen ja kokemuksen ansiosta Fodbarin liiketoiminta pääsee nousemaan täysin uudelle tasolle.”

Fodbar Oy:n toimitusjohtajaksi valittu Nina Rokkila:

”Fodbarin tulevana toimitusjohtajana palaan juurilleni suomalaiseen elintarviketeollisuuteen ja samalla uudelle näköalapaikalle sote-ratkaisun myötä avautuvaan julkiseen markkinaan. Uusia konsepteja ja toimijoita kaivataan nykyisten staattisten toimintamallien rinnalle ja tueksi. Arvostan Fodbarin ketterää, innovatiivista ja ennakkoluulotonta tapaa tehdä rohkeita avauksia. Omalta osaltani uskon voivani rakentaa tälle pohjalle hyvin kilpailukykyistä ja ammattitaitoista työkulttuuria, jossa ihmiset voivat hyvin ja viihtyvät.”

Fodbar Oy:n hallituksen puheenjohtaja Kari Heikkilä:

”Fodbarin toimintakenttä on tulevina vuosina isojen muutosten kourissa. Koko ala tarvitsee uudenlaista lähestymistä sekä näkemyksellisyyttä, jotta esimerkiksi koululaisille, päiväkotilapsille ja vanhuksille voidaan tulevaisuudessakin tarjota maistuvaa ja ravitsevaa, suomalaista ruokaa. Meille on todella arvokasta, että saamme Fodbarin vetäjäksi Ninan kaltaisen kokeneen ja ihmisläheisen johtajan.”

Fodelia Oyj, toimitusjohtaja Mikko Tahkola

Fodbar Oy, tuleva toimitusjohtaja Nina Rokkila

Fodbar Oy, hallituksen puheenjohtaja Kari Heikkilä

kari.heikkila@bravedo.fi

Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia, kansainvälisiä menestystarinoita, jotta voimme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Portfolioomme kuuluvat valmisruokavalmistaja Feelia, snacks-tuotteita valmistava Real Snacks, Feelia ruokakauppana tunnettu FodNet, Suomen vanhimpiin makkaratehtaisiin lukeutuva Perniön Liha, välipalatuotteita ja pitaleipää valmistava Pita Factory sekä yhteisyrityksemme Fodbar, joka tarjoaa kustannustehokkaan ratkaisun kokonaisvaltaisten ruokapalvelujen ulkoistamiseksi. Omistamamme yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin.

Bravedo lyhyesti

Bravedo on työelämä-, sote- ja teknologia-aloilla toimiva useista kymmenistä yrityksistä koostuva yritysyhteisö, johon kuuluu mm. henkilöstöyritys Barona. Aiemmin Barona Group -nimellä toiminut yritysten kasvuyhteisö uudistettiin Bravedoksi 2018, tehtävänään palvella ja kiihdyttää laajemmin omistamiensa yritysten kasvua ja kulttuuria. Bravedo-yhteisön yhteenlaskettu liikevaihto on noin 600 miljoonaa euroa.

Fodbar lyhyesti

Fodbar Oy on vuonna 2020 perustettu Fodelian ja Bravedon yhteisyritys, joka tarjoaa uudenlaisen ruokahuollon kokonaisratkaisun julkisen ja yksityisen sektorin toimijoille. Fodbar-konseptissa yhdistyvät Fodelian tytäryhtiön, valmisruokavalmistaja Feelian ruoat sekä Bravedo-konserniin kuuluvan Barona HoReCan henkilöstöosaaminen. Ulkoistusratkaisu on suunnattu koulujen, päiväkotien, palvelutalojen, sairaaloiden ja sairaanhoitopiirien tarpeisiin.