Fodelia Oyj hankkii omia osakkeita

Fodelia Oyj    Yhtiötiedote    31.3.2021 klo 11.45

Fodelia Oyj:n hallitus on päättänyt käyttää varsinaisen yhtiökokouksen 27.4.2020 antamaa omien osakkeiden hankintavaltuutusta ja ostaa tytäryhtiönsä omistuksessa olevia omia osakkeita välillisen omistussuhteen purkamiseksi ja konsernirakenteen selkeyttämiseksi. Hankittava osakemäärä on 6316 kappaletta, ja hankinta toteutetaan julkisen kaupankäynnin ulkopuolella käyttäen hintana markkinahintaa vastaavaa arvoa. Hankittuja osakkeita käytetään yhtiökokouksen valtuutuksen mukaisesti mahdollisten yrityskauppojen tai muiden järjestelyjen rahoittamiseen tai toteuttamiseen, yhtiön kannustejärjestelmien toteuttamiseen tai muihin hallituksen päättämiin tarkoituksiin.

Edellä mainitun varsinaisen yhtiökokouksen omien osakkeiden hankintavaltuutuksen nojalla hallitus on oikeutettu päättämään enintään 500 000 osakkeen hankinnasta yhdessä tai useammassa erässä. Osakkeita voidaan hankkia joko Nasdaq First North Growth Market -kauppapaikalta julkisesta kaupankäynnistä hankintahetken markkinahintaan tai julkisen kaupankäynnin ulkopuolelta hintaan, joka enimmillään vastaa hankintahetken markkinahintaa julkisessa kaupankäynnissä.

Fodelia Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä on 7 417 309, eikä yhtiö omista tällä hetkellä omia osakkeita.

sähköposti:

Hyväksytty neuvonantaja, Ernst & Young Oy, puhelin 0207 280 190
sähköposti:

Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia, kansainvälisiä menestystarinoita, jotta voimme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Portfolioomme kuuluvat valmisruokavalmistaja Feelia, snacks-tuotteita valmistava Real Snacks, Suomen vanhimpiin makkaratehtaisiin lukeutuva Perniön Liha, välipalatuotteita ja pitaleipää valmistava Pita Factory sekä Fodbar, Bravedo-konsernin kanssa perustamamme yhteisyritys, joka tarjoaa kustannustehokkaan ratkaisun kokonaisvaltaisten ruokapalvelujen ulkoistamiseksi. Omistamamme yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin.