Fodelia Oyj laskee liiketoimintakaupan johdosta vuoden 2024 liikevaihtoa koskevaa ohjeistustaan

Fodelia Oyj Yhtiötiedote, sisäpiiritieto 31.5.2024 klo 16.15

Fodelia Oyj (”Fodelia”) laskee liikevaihtoa koskevaa ohjeistustaan vuodelle 2024.

Fodelia tiedotti 23.4.2024 tytäryhtiönsä Fodelia Retail Oy:n Perniön Liha- ja Helsingin Makkaratehdas -liiketoimintojen myynnistä. Liiketoimintakaupoilla on lyhyellä ja keskipitkällä aikavälillä vaikutusta yhtiön taloustietoihin. Liiketoimintakauppojen toteuduttua Fodelia laskee vuoden 2024 liikevaihdon ohjeistusta.

Liiketoimintojen myynti on osa Fodelia Oyj konsernin strategian kirkastamista, tavoitteena kohdentaa konsernin resurssit tukemaan ydinliiketoimintojen kasvua ja kehittymistä.

Yhtiön uusi ohjeistus vuodelle 2024:

Yhtiön johto arvioi konsernin vuoden 2024 liikevaihdon olevan noin 50–54 miljoonaa euroa. Liikevoittomarginaalin ilman kertaluontoisia eriä arvioidaan kasvavan edellisvuoteen verrattuna.

Yhtiön aikaisempi ohjeistus (julkaistu 7.2.2024):

Yhtiön johto arvioi konsernin vuoden 2024 liikevaihdon olevan noin 54–58 miljoonaa euroa. Liikevoittomarginaalin arvioidaan kasvavan edellisvuoteen verrattuna.

Fodelia Oyj:n toimitusjohtaja Mikko Tahkola:

"Fodelian uuden strategian ydin on siirtyminen elintarviketeolliseksi konserniksi. Tämän vuoden ohjeistuksen tarkentaminen on osa tätä muutosta. Liiketoimintakaupat tulevat laskemaan hieman 2024 liikevaihdon arviota, mutta strategian päivityksen myötä näemme markkinassa merkittäviä kasvumahdollisuuksia lyhyellä ja pidemmällä aikavälillä."

Fodelia Oyj, toimitusjohtaja Mikko Tahkola, puhelin 040 829 0195, sähköposti: mikko.tahkola@fodelia.fi

Hyväksytty neuvonantaja, EY Advisory Oy, puhelin 0207 280 190, sähköposti: heikki.saukola@fi.ey.com

"Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia menestystarinoita, voidaksemme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat vähittäiskauppaan ja kuluttajille suunnattuun verkkokauppaan keskittyvä Fodelia Retail, sekä Foodservice-markkinan asiakkuuksiin keskittyvä Feelia. Lisäksi Fodelian portfolioon kuuluvat mehutuotteita valmistava tytäryhtiö Marjavasu, sekä ruokapalvelujen ulkoistusratkaisuja tarjoava yhteisyritys Fodbar. Fodelian omistamat yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin."