Fodelia Oyj:n hallitus päätti henkilöstön osakesäästöohjelmasta

Fodelia Oyj Yhtiötiedote 19.6.2024 21.15

Fodelia Oyj:n hallitus on 19.6.2024 päättänyt Fodelia-konsernin vakituiselle henkilöstölle suunnatusta osakesäästöohjelmasta. Säästöohjelmaan osallistuminen on vapaaehtoista.

Osakesäästöohjelman tavoitteena on tarjota konsernin henkilöstölle mahdollisuus säästää osa säännöllisestä palkastaan yhtiön osakkeiden hankintaan. Kannustamalla työntekijöitä hankkimaan ja omistamaan yhtiön osakkeita pyritään edistämään henkilöstön motivaatiota ja sitoutumista yhtiön toimintaan ja samalla tukemaan yhtiön positiivista kehitystä ja omistaja-arvon kasvua.

Osakesäästöohjelmaan kuuluu osakesäästökaudet 1.7.2024-30.6.2025, 1.7.2025-30.6.2026 ja 1.7.2026-30.6.2027. Säästömäärä on vähintään 100 euroa ja enintään 600 euroa per kuukausi.

Osakkeita hankitaan osakesäästöohjelmaan osallistuvien työntekijöiden lukuun kertyneillä varoilla markkinahintaan kerran vuodessa osakesäästökauden päättymisen jälkeen, tai vaihtoehtoisesti osakkeet luovutetaan hallituksen päätöksen mukaisesti maksullisella osakeannilla.

Jokainen osallistuja saa yhtiöltä maksutta säästökautta seuraavan vuoden sitouttamisjakson jälkeen kaksi lisäosaketta (brutto) kutakin hankittua osaketta kohti. Annettavien osakkeiden määrästä vähennetään ennakonpidätys ja muut veroluonteiset maksut.