Fodelia Oyj:n tytäryhtiö Feelia Oy käynnistää laajennusinvestoinnin Pyhännän tehtaalle

Fodelia Oyj Yhtiötiedote 29.5.2020 klo 14.00

Fodelia-konsernissa on päätetty käynnistää kesällä 2020 investointiprojekti, jossa tytäryhtiö Feelia Oy:n tehdaskiinteistölle tehdään noin 5 100 m2 laajennus. Investoinnin myötä tuotantomäärä pystytään lähivuosina kolminkertaistamaan. Investointiprojektissa panostetaan tuotantotoiminnan automatisointiin sekä otetaan huomioon kiertotalous- ja muita ympäristönäkökantoja.

Feelia Oy:n toimitusjohtaja Jukka Ojala kommentoi:

”Feelian edellinen tehdasinvestointi valmistui vuonna 2018. Yhtiö liikevaihdon kasvu on jatkunut vahvana ja vastataksemme myös lähivuosien kysyntään laajennusinvestoinnin toteutus on nyt ajankohtainen. Tehtaan merkittävän laajennuksen myötä yhtiöllä on mahdollisuus tavoitella tärkeimmät kohderyhmät kannattavasti Suomessa ja ulkomailla.”

Laajennusinvestoinnin kustannusarvio on noin 5 miljoonaa euroa sisältäen rakennuksen ja laajennukseen tulevat tuotantolaitteet. Investointi rahoitetaan yhtiön rahavaroilla sekä ulkopuolisella rahoituksella. Tuotantotoiminnan arvioidaan käynnistyvän uudessa tilassa vuoden 2021 ensimmäisellä vuosipuoliskolla.

Sähköposti:

Hyväksytty neuvonantaja, Ernst & Young Oy, puhelin 0207 280 190
Sähköposti:

Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia, kansainvälisiä menestystarinoita, jotta voimme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Portfolioomme kuuluvat valmisruokavalmistaja Feelia ja snacks-tuotteita valmistava Real Snacks sekä liha- ja kasvistuotteita valmistava Beofood. Ne ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin.