Fodelia Oyj:n tytäryhtiö Feelia Oy on saanut merkittävän uuden asiakkuuden Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiristä (HUS)

Fodelia Oyj Lehdistötiedote 25.6.2024 klo 14.15

Fodelia Oyj:n tytäryhtiö Feelia Oy on saanut merkittävän uuden asiakkuuden HUSista. HUS on Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri, joka vastaa koko Uudenmaan alueen erikoissairaanhoidosta. Sopimus on yksi Feelian kaikkien aikojen suurimpia sekä yhteistyönä merkittävä avaus sairaalapuolen asiakkuuksien puolelta.

Hankinnan tavoitteena on korvata Feelian helposti valmistettavilla aterioilla Meilahden tuotantokeittiön väistön aikana tarvittavat potilaiden ja henkilökunnan ateriat, jotka tällä hetkellä valmistetaan keittiössä. Valmistuksen helppouden lisäksi hankinnan tavoitteena on ollut hankkia laadukkaita, ravitsemukseltaan käyttötarkoitukseen sopivia ja kokonaiskustannuksiltaan edullisia valmisruokia.

Yhteistyö toimijoiden välillä käynnistyi toukokuussa 2024 ja jatkuu jopa vuoden 2030 loppuun saakka. Feelian ja HUSin välisen sopimuksen arvioitu vuosiliikevaihto on noin 1,5-1,7 miljoonaa euroa ja toimitettava ruoan kokonaiskilomäärä vuositasolla 272 000 kg.

”Feelian konseptille on yhä enemmän kysyntää myös alallaan isojen toimijoiden keskuudessa, ja uusi sopimus on siitä yksi osoitus. Olemme ylpeitä, että ainutlaatuinen, helppouteen ja pitkään säilyvyyteen perustuva konseptimme soveltuu Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin tarpeisiin. Tarjosimme kilpailuun yhteensä 95 tuotetta, joista 61 oli asiakkaan toiveiden mukaan kehitettyjä, täysin uusia reseptejä. Saimme tarjotusta kokonaismäärästä valikoimaan yli 80 tuotetta.”, kertoo Feelian toimitusjohtaja Jukka Ojala.

”Fodelian uuden strategian ytimessä on Feelian tuotannon ympärille rakentuvat liiketoimintakonseptit. Menestyminen HUSin kilpailutuksessa on osoitus siitä, että konsepti toimii. Tämä on merkittävä referenssi Feelialle, sillä ensimmäisen kerran teimme tuoteportfolion nimenomaan sairaala-asiakkuudelle ja vieläpä Suomen johtavalle sairaanhoitopiirille. Vaikka konsernina kasvamme tämänkin sopimuksen myötä – ketteryys ja asiakaslähtöinen tuotekehitys on osa meidän kilpailuetua”, kiteyttää Fodelian toimitusjohtaja Mikko Tahkola.

Fodelia Oyj, toimitusjohtaja Mikko Tahkola, puhelin 040 829 0195, sähköposti: mikko.tahkola@fodelia.fi

Feelia Oy, toimitusjohtaja Jukka Ojala, puhelin 040 060 0104, sähköposti: jukka.ojala@feelia.fi

"Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia menestystarinoita, voidaksemme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat vähittäiskauppaan ja kuluttajille suunnattuun verkkokauppaan keskittyvä Oikia, sekä Foodservice-markkinan asiakkuuksiin keskittyvä Feelia. Lisäksi Fodelian portfolioon kuuluvat mehutuotteita valmistava tytäryhtiö Marjavasu, sekä ruokapalvelujen ulkoistusratkaisuja tarjoava yhteisyritys Fodbar. Fodelian omistamat yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin."