Fodelia Oyj:n uudet osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin

Fodelia Oyj Yhtiötiedote 20.3.2023 klo 9.20

Fodelia Oyj tiedotti 27.2.2023 maksuttomasta suunnatusta osakeannista liittyen Fodelia-konsernin avainhenkilöiden osakepohjaisen kannustinjärjestelmän toteuttamiseen. Suunnatussa osakeannissa merkityt 50 970 uutta osaketta on rekisteröity kaupparekisteriin 20.3.2023.

Fodelia Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen on 8 094 610 osaketta. Uusien osakkeiden määrä vastaa noin 0,6 % Fodelian kokonaisosakemäärästä ennen uusien osakkeiden antamista ja noin 0,6 % kokonaisosakemäärästä uusien osakkeiden antamisen jälkeen. Uudet osakkeet tuottavat osakkeenomistajan oikeudet niiden rekisteröintipäivästä lukien.

Uudet osakkeet kirjataan Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään arvo-osuusjärjestelmään ja otetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla arviolta 21.3.2023.

Fodelia Oyj, toimitusjohtaja Mikko Tahkola, puhelin 040 829 0195

sähköposti: mikko.tahkola@fodelia.fi

Hyväksytty neuvonantaja, EY Advisory Oy, puhelin 0207 280 190

sähköposti: heikki.saukola@fi.ey.com

"Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia, kansainvälisiä menestystarinoita, voidaksemme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat vähittäiskauppaan ja kuluttajille suunnattuun verkkokauppaan keskittyvä Fodelia Retail, sekä Foodservice-markkinan asiakkuuksiin keskittyvä Feelia. Lisäksi Fodelian portfolioon kuuluvat mehutuotteita valmistava tytäryhtiö Marjavasu, sekä ruokapalvelujen ulkoistusratkaisuja tarjoava yhteisyritys Fodbar. Fodelian omistamat yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin."