Fodelia Oyj:n yhteisyritys Fodbar Oy on voittanut uusia ulkoistuskohteita julkisissa hankintakilpailutuksissa

Fodelia Oyj Lehdistötiedote 23.11.2022 klo 13.10

Fodelia Oyj:n yhteisyritys Fodbar Oy on voittanut uusia ulkoistuskohteita julkisten hankintojen kilpailutuksissa Siuntiossa, Kannuksessa, Toholammilla, Lestijärvellä sekä Hailuodossa. Uusien sopimusten arvo on yhteensä noin 1,5 miljoonaa euroa. Siuntiossa Fodbar valittiin puhtaanapitopalveluiden toimittajaksi aiemmin tiedotettujen ruokapalveluiden lisäksi. Palvelu käynnistyy Siuntiossa joulukuussa ja muissa kohteissa vuoden alussa.

”Fodbarin liiketoiminta on vihdoin pääsemässä kunnolla vauhtiin pitkäjänteisen työn tuloksena. Yrityksen ainutlaatuinen konsepti, joka yhdistää Feelian valmisruokaosaamisen Barona HoReCan henkilöstöosaamiseen on osoittanut olevansa erittäin kilpailukykyinen.

Tällä konseptilla voimme tarjota erinomaisen ratkaisun työvoimapulan ja kohonneiden kustannusten aiheuttamiin haasteisiin sekä julkisen että yksityisen puolen toimijoille.” Fodelian toimitusjohtaja Mikko Tahkola kommentoi.

Fodbar Oy on vuonna 2020 perustettu Fodelian ja Bravedon ruokahuollon kokonaisratkaisuja tarjoava yhteisyritys. Ulkoistusratkaisu on kehitetty erilaisten julkisen ja yksityisen sektorin toimijoiden tarpeisiin. Fodelia Oyj omistaa 50 % Fodbar Oy:stä.

Fodelia Oyj, toimitusjohtaja Mikko Tahkola, puhelin 040 829 0195

sähköposti: mikko.tahkola@fodelia.fi

Fodbar Oy, toimitusjohtaja Nina Rokkila, puhelin 050 501 9779

sähköposti: nina.rokkila@fodbar.fi

"Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia, kansainvälisiä menestystarinoita, voidaksemme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat vähittäiskauppaan ja kuluttajille suunnattuun verkkokauppaan keskittyvä Fodelia Retail, sekä foodservice-markkinan asiakkuuksiin keskittyvä Feelia. Lisäksi Fodelian portfolioon kuuluvat mehutuotteita valmistava tytäryhtiö Marjavasu, sekä ruokapalvelujen ulkoistusratkaisuja tarjoava yhteisyritys Fodbar. Fodelian omistamat yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin."