Fodelia Oyj on toteuttanut tytäryhtiö Feelia Oy:n Pyhännällä sijaitsevan tehdaskiinteistön myynti ja takaisinvuokraus -järjestelyn

Fodelia Oyj Yhtiötiedote 16.12.2022 klo 15.45

Sisäpiiritieto

Fodelia Oyj tiedotti 26.10.2022 aiesopimuksesta koskien tytäryhtiönsä Feelia Oy:n Pyhännällä sijaitsevan tehdaskiinteistön myynti ja takaisinvuokraus -järjestelyä.

Järjestelyn toteutumisen ehtona ollut due diligence -vaihe on saatu päätökseen, ja Feelia Oy on tänään 16.12.2022 allekirjoittanut tehdaskiinteistön myyntisopimuksen Kiinteistö Oy Pölkkytie 2:n kanssa sekä pitkäaikaisen vuokrasopimuksen Kiinteistö Oy Pölkkytie 2:n ainoan osakkeenomistajan Erikoissijoitusrahasto Evli Vuokratuoton kanssa.

Tehdaskiinteistön myyntihinta on 6,63 miljoonaa euroa. Myynnistä arvioidaan syntyvän noin 0,5 miljoonan euron myyntivoitto, joka kirjataan vuoden 2022 tulokseen.

Kiinteistön myynnistä saamillaan varoilla Feelia lyhentää korollista velkaansa noin 3,5 miljoonaa euroa.

Fodelia Oyj, toimitusjohtaja Mikko Tahkola, puhelin 040 829 0195, sähköposti: mikko.tahkola@fodelia.fi

Hyväksytty neuvonantaja, EY Advisory Oy, puhelin 0207 280 190, sähköposti: heikki.saukola@fi.ey.com

"Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia, kansainvälisiä menestystarinoita, voidaksemme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat vähittäiskauppaan ja kuluttajille suunnattuun verkkokauppaan keskittyvä Fodelia Retail, sekä foodservice-markkinan asiakkuuksiin keskittyvä Feelia. Lisäksi Fodelian portfolioon kuuluvat mehutuotteita valmistava tytäryhtiö Marjavasu, sekä ruokapalvelujen ulkoistusratkaisuja tarjoava yhteisyritys Fodbar. Fodelian omistamat yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin."