Fodelia Retail Oy:n uusi nimi on Suomen Oikia Oy

Fodelia Oyj lehdistötiedote 10.6.2024 klo 12.45

Fodelia Oyj:n tytäryhtiö on vaihtanut nimeään. Fodelia Retail Oy on nyt Suomen Oikia Oy, kutsumanimeltään Oikia. Oikia on Fodelian vähittäiskauppa-asiakkuuksiin ja kuluttajille suunnatun verkkokaupan kehittämiseen suunnattu yhtiö. Oikia on sitoutunut kehittämään laadukkaita ja maukkaita, vahvasti kotimaisia tuotteita, jotka tuovat asiakkaidemme arkeen maukkaita ratkaisuja helppoa & hyvää kattoteeman alla.

Nimimuutos heijastaa strategiamme tarkentumista. Kaikki vähittäiskauppaan suunnatut omat tuotteemme tulevat jatkossa Oikia-brändin alle. Muutos viedään olemassa olevien tuotteiden osalta maaliin vaiheittain. Muutos tukee uuden strategiamme mukaista suuntaa ja vahvistaa brändimme asemaa markkinoilla.

Osana nimimuutosta myös Feelia Ruokakaupan brändi vaihtuu, ja 18.6.2024 alkaen verkkokauppamme brändi on Oikia Ruoka, www.oikiaruoka.fi

Samalla Fodelia Oyj:n liiketoiminta-alueen nimi muuttuu Fodelia Retailista Oikiaksi.

Lisätietoja antaa:

Suomen Oikia Oy, toimitusjohtaja Riikka Wulff, puhelin 040 777 8299, sähköposti riikka.wulff@fodeliaretail.fi

Fodelia Oyj, toimitusjohtaja Mikko Tahkola, puhelin 040 829 0195, sähköposti: mikko.tahkola@fodelia.fi

"Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia menestystarinoita, voidaksemme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat vähittäiskauppaan ja kuluttajille suunnattuun verkkokauppaan keskittyvä Oikia, sekä Foodservice-markkinan asiakkuuksiin keskittyvä Feelia. Lisäksi Fodelian portfolioon kuuluvat mehutuotteita valmistava tytäryhtiö Marjavasu, sekä ruokapalvelujen ulkoistusratkaisuja tarjoava yhteisyritys Fodbar. Fodelian omistamat yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin."