Muutoksia Fodelia-konsernin johdossa

Fodelia Oyj    Yhtiötiedote    29.1.2021 klo 15.45

Fodelia Oyj täydentää konsernin johtoryhmää nimittämällä uudeksi johtoryhmän jäseneksi 1.2.2021 alkaen tytäryhtiö Perniön Liha Oy:n toimitusjohtajan Rami Himannon. Rami Himanto on työskennellyt Perniön Liha Oy:ssä  vuodesta 1997 alkaen ja Perniön Lihan toimitusjohtajana vuodesta 2002 alkaen. Himanto on valmistunut Helsingin yliopistosta elintarviketieteen maisteriksi 1997. Rami Himanto tulee vastaamaan johtoryhmässä myös konsernin toisen tytäryhtiön Pita Factory Oy:n liiketoiminnasta.

Fodelia Oyj:n toimitusjohtaja Mikko Tahkola:

”On hienoa saada konsernin johtoryhmää vahvistamaan Ramin kaltainen liha-alan pitkän linjan huippuammattilainen. Nimityksen myötä tuemme myös uusien tytäryhtiöiden integroitumista osaksi Fodelia-konsernia. Toivotamme Ramin lämpimästi tervetulleeksi Fodelia Oyj:n johtoryhmään.”

Fodelia-konsernin johtoryhmän muodostavat 1.2.2021 alkaen Fodelia Oyj:n toimitusjohtaja Mikko Tahkola (puheenjohtaja), Fodelia Oyj:n talousjohtaja Kati Kokkonen, tytäryhtiö Real Snacks Oy:n toimitusjohtaja Arja Kastarinen, tytäryhtiö Feelia Oy:n toimitusjohtaja Jukka Ojala, 1.2.2021 verkkoliiketoiminnan johtajana aloittava Sanna Kittelä ja Perniön Liha Oy:n  toimitusjohtaja Rami Himanto.

Johtoryhmän täydentämisen lisäksi konsernin yhteisyrityksen FodBar Oy:n johdossa tapahtuu muutoksia. Fodbar on Fodelian Bravedo-konsernin kanssa perustama yhteisyritys, joka tarjoaa kustannustehokkaan ratkaisun kokonaisvaltaisten ruokapalvelujen ulkoistamiseksi. FodBar Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Antti Rotko, joka siirtyy 15.2.2021 alkaen FodBar Oy:n toimitusjohtajaksi Barona Laplandin liiketoiminnan kehityksestä vastaavan johtajan tehtävästä. Rotkolla on yli 20 vuoden johtamiskokemus horeca-alalta. Hän on työskennellyt Barona-konsernissa vuodesta 2017 alkaen ja tätä ennen muun muassa Opteam-yrittäjänä vuodesta 2013 alkaen.

Lisätietoja:

sähköposti:

Hyväksytty neuvonantaja, Ernst & Young Oy, puhelin 0207 280 190
sähköposti:

Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia, kansainvälisiä menestystarinoita, jotta voimme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Portfolioomme kuuluvat valmisruokavalmistaja Feelia, snacks-tuotteita valmistava Real Snacks, Suomen vanhimpiin makkaratehtaisiin lukeutuva Perniön Liha, välipalatuotteita ja pitaleipää valmistava Pita Factory sekä Fodbar, Bravedo-konsernin kanssa perustamamme yhteisyritys, joka tarjoaa kustannustehokkaan ratkaisun kokonaisvaltaisten ruokapalvelujen ulkoistamiseksi. Omistamamme yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin.