Muutoksia Fodelia Oyj:n liiketoiminta-alueissa ja johtoryhmässä

Fodelia Oyj Yhtiötiedote 23.5.2022 klo 9.00

Fodelia Oyj tiivistää liiketoimintarakennettaan ja muuttaa johtoryhmän kokoonpanoa.

Fodelia Oyj:n liiketoiminta-alueet ovat 1.7.2022 alkaen Feelia ja Fodelia Retail. Feelian liiketoiminnan painopisteenä on Foodservice-markkinan asiakkaat. Fodelia Retail liiketoiminta-alueeseen yhdistyvät Real Snacks Oy:n, Perniön Liha Oy:n, Pita Factory Oy:n sekä FodNet Oy:n liiketoiminnat. Fodelia Retail keskittyy vähittäiskauppa-asiakkuuksiin ja kuluttajille suunnattuun verkkokauppaan. Fodelia-konsernin julkistettavat talousluvut esitetään muutoksen jälkeen uuden rakenteen mukaisesti.

Fodelia Oyj:n toimitusjohtaja Mikko Tahkola:

”Tiivistämällä liiketoimintarakennetta pystymme tehostamaan ja selkeyttämään toimintoja, saamaan kustannussäästöjä sekä vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tarpeisiin.”

Samassa yhteydessä Fodelia Oyj:n johtoryhmän kokoonpano muuttuu. Johtoryhmän muodostavat 1.7.2022 alkaen Fodelia Oyj:n toimitusjohtaja Mikko Tahkola, Fodelia Oyj:n talousjohtaja Kati Kokkonen, Feelia Oy:n toimitusjohtaja Jukka Ojala ja Fodelia Retail liiketoiminnasta vastaava, FodNet Oy:n toimitusjohtaja Sanna Kittelä.

Fodelia Oyj, toimitusjohtaja Mikko Tahkola, puhelin 040 829 0195

Sähköposti: mikko.tahkola@fodelia.fi

Hyväksytty neuvonantaja, Ernst & Young Oy, puhelin 0207 280 190

Sähköposti: heikki.saukola@fi.ey.com

FODELIA LYHYESTI

Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia, kansainvälisiä menestystarinoita, jotta voimme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Portfolioomme kuuluvat valmisruokavalmistaja Feelia, snacks-tuotteita valmistava Real Snacks, Feelia ruokakauppana tunnettu FodNet, Suomen vanhimpiin makkaratehtaisiin lukeutuva Perniön Liha, välipalatuotteita ja pitaleipää valmistava Pita Factory sekä yhteisyrityksemme Fodbar, joka tarjoaa kustannustehokkaan ratkaisun kokonaisvaltaisten ruokapalvelujen ulkoistamiseksi. Omistamamme yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin.