Täydennys Fodelia Oyj:n 30.5.2024 kello 12.00 julkaisemaan yhtiötiedotteeseen liittyen arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukaiseen omistusoikeuden muutosilmoitukseen

Fodelia Oyj Yhtiötiedote 31.5.2024 klo 16.00

Fodelia Oyj julkaisi 30.5.2024 klo 12.00 arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukaisen ilmoituksen omistusosuuden muutoksesta. Ilmoituksesta ei käynyt ilmi koko määräysvaltaketju.

Fodelia Oyj on vastaanottanut 29.5.2024 arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan Simon Haindlin määräysvaltayhteisön, ShapeQ GmbH:n, omistusosuus yhtiön osakkeista ja äänistä on noussut yli 5 prosentin liputusrajan 27.5.2024 ja on nyt 5,11 %.

Liikkeeseenlaskijan nimi ja y-tunnus: Fodelia Oyj, 3012268-2
Liputusvelvollisen nimi: Simon Haindl
Ilmoituksen peruste: Osakkeiden tai äänioikeuksien hankinta tai luovutus

Liputusvelvollisen osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Yhteenlaskettu %-osuus Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 5,11 5,11 8 094 610
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu)

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet
Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Osakesarja / osakelaji
ISIN-koodi
Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7) Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
FI4000400262 413 426 5,11
A YHTEENSÄ 413 426 5,11

Tietoja liputusvelvollisesta:

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta henkilöstä tai oikeus-henkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:
Nimi %-osuus osakkeista ja äänistä %-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta äänet ja rahoitusvälineet yhteensä
Simon Haindl
ShapeQ GmbH 5,11 5,11

Mikko Tahkola

Fodelia Oyj, toimitusjohtaja Mikko Tahkola
p. 040 829 0195, mikko.tahkola@fodelia.fi

Hyväksytty neuvonantaja, EY Advisory Oy, puhelin 0207 280 190, sähköposti: heikki.saukola@fi.ey.com

"Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia menestystarinoita, voidaksemme tarjota kuluttajille puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa, jonka alkuperä varmasti tunnetaan. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat vähittäiskauppaan ja kuluttajille suunnattuun verkkokauppaan keskittyvä Fodelia Retail, sekä Foodservice-markkinan asiakkuuksiin keskittyvä Feelia. Lisäksi Fodelian portfolioon kuuluvat mehutuotteita valmistava tytäryhtiö Marjavasu, sekä ruokapalvelujen ulkoistusratkaisuja tarjoava yhteisyritys Fodbar. Fodelian omistamat yhtiöt ovat elintarvikealan tiennäyttäjiä, jotka panostavat innovatiivisiin tuotteisiin, lisäarvoa tuottaviin asiakaskonsepteihin ja edistyksellisiin valmistusprosesseihin."