• Folkia/

Folkian Suomen tytäryhtiö Monetti Oy on sulautettu norjalaiseen emoyhtiö Folkia AS:n. Folkia AS, Suomen sivuliike raportoi jatkossa Suomen Finanssival

Luotto- ja rahoituskonserni Folkia AS:n Suomen tytäryhtiö Monetti Oy on sulautettu emoyhtiö Folkia AS:n. Perustettu Folkia AS, Suomen sivuliike toimii jatkossa samoin kuin sivuliikkeet Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Virossa.

Vuodesta 2007 norjalaisella Folkia AS:llä on ollut Norjan Valtiovarainministeriön (The Norwegian Ministry of Finance) lisenssi ja se raportoi Norjan Rahoitusvalvontaviranomaisille (The Financial Supervisory Authority of Norway). Tämä tarkoittaa, että konsernissa noudatetaan tarkasti luotonmyöntämissääntöjä ja -prosesseja sekä raportoidaan säännöllisesti viranomaisille. Lisenssi ja raportointi koskevat nyt myös Suomen sivuliikettä, joka raportoi jatkossa Suomen Finanssivalvonnalle, ainoana Suomessa pieniä kuluttajaluottoja myöntävänä yrityksenä.

Monetti aloitti vuonna 2005 pienien kuluttajaluottojen myöntämisen. Yhtiön liikevaihto vuonna 2009 oli 2,5 miljoonaa euroa ja sillä on noin 50000 asiakasta.  Rahoituskonserni Folkia AS:stä tuli 26.8.2010 osa NASDAQ -noteerattua Dollar Finance Corp. finanssikonsernia (DFC).  Folkialla tulee olemaan tärkeä rooli tulevaisuudessa, kun DFC jatkaa laajenemistaan Euroopassa. DFC on ollut johtava toimija pienten kuluttajaluottojen alalla jo yli 30 vuoden ajan ja se on tarjonnut myös muita rahoituspalveluja USA:n, Kanadan, Iso-Britannian ja Puolan markkinoilla. Folkia kaupan myötä DFC:n toiminta laajentuu myös Pohjoismaiden ja Viron markkinoille.

”Jatkamme edelleen työskentelyä Monetti tuotemerkin alla” sanoo markkinointipäällikkö Vappu Nieminen. ”Näen Suomen sivuliikkeen perustamisen positiivisena askeleena lähemmäksi Folkiaa ja DFC:tä. Se lisää turvallisuutta ja antaa tiettyä laatutakuuta niin asiakkaillemme kuin myös viranomaisille ja yhteistyöyrityksillemme. Pitkällä tähtäimellä tämä lisää myös mahdollisuuksia kehittää asiakkaillemme jokapäiväistä taloudenpitoa helpottavia uusia tuotteita ja palveluita. DFC toimii useissa maissa, joissa on korkeantason kuluttajasuoja. Tämä vahvistaa entisestään toimintamme luotettavuutta ja turvallisuutta.

www.monetti.fi

www.folkia.no

www.dfg.com

Lisätietoja Folkian palveluista Suomessa:

Vappu Nieminen, markkinointipäällikkö, Folkia AS, Suomen sivuliike. GSM +358 40 55 62 937

Lisätietoja Folkia AS konsernista:

Charlotta Malm, Head of Communication, Folkia AS, GSM +46 70 775 31 33

Magnus Sjöberg, Chief Compliance Officer, Folkia AS, GSM +46 709 85 21 36

Folkia AS on norjalainen rahoituskonserni, jolla on toimintaa Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa ja Virossa. Yritys on perustettu vuonna 2006. Liikevaihto vuonna 2009 oli noin 115 miljoonaa Norjan kruunua. Folkian pääkonttori on Oslossa, vaikka suurin osa henkilöstöä toimii Tukholmassa. Yhtiö tarjoaa rahoituspalveluita, jotka keskittyvät helpottamaan kuluttajan jokapäiväistä talouden hallintaa.