Fondia järjestelee uudelleen tukifunktioidensa toimintaa

Sisäpiiritieto

8.10.2019 klo 11.30

Fondia järjestelee uudelleen tukifunktioidensa toimintaa

Kansainvälisen kasvun ja siihen liittyvän strategian kirkastuksen seurauksena Fondialla on tarve arvioida ja järjestellä uudelleen tukifunktioidensa toimintamallia. Suunnitellun muutoksen tavoitteena on saada toiminnot vastaamaan kansainvälistymisen ja tulevaisuuden liiketoiminnan osaamistarpeita sekä rooleja.

Fondia haluaa jatkossakin olla lakialalla edelläkävijä. Tukifunktioiden mahdollistama teknologian hyödyntäminen, palveluiden skaalautuvuus, asiakaskokemus ja henkilöstön hyvinvointi ovat keskeisiä tulevaisuuden kasvun mahdollistajia.

Yhtiö harkitsee toiminnan uudelleenjärjestelyyn liittyviä toimenpiteitä ja käynnistää yhteistoimintaneuvottelut koskien koko tukifunktioiden henkilöstöä Suomessa.

Neuvottelujen piirissä on yhteensä 17 henkilöä. Yhteistoimintaneuvotteluissa käsitellään Fondian suunnitteleman tukifunktioiden uudelleenorganisoinnin perusteita, vaikutuksia ja vaihtoehtoja. Yhtiö ei tavoittele neuvotteluilla ensisijaisesti kustannussäästöjä tai henkilöstövähennyksiä. Mahdolliset irtisanomisperusteisesti lakkaavat tehtävät tai olennaiset tehtävämuutokset kohdistuvat toteutuessaan enintään 12 henkilöön.

Leena Hellfors, toimitusjohtaja, Fondia Oyj

Fondia on liikejuridiikan täyden palvelun talo, joka tarjoaa uudenlaisia palvelumalleja ja hyödyntää digitaalisia teknologioita. Fondia toimii Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Liettuassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2018 noin 20,2 miljoonaa euroa. Fondian palveluksessa on yli 160 työntekijää.