Fondia osti liettualaisen immateriaalioikeuksien ylläpito- ja suojauspalveluja tarjoavan Intels UAB:n

19.9.2023 klo 9.30

Lakipalvelukonserni Fondiaan kuuluva Fondia Lietuva UAB on ostanut elokuun 10. päivänä immateriaalioikeuspalveluihin erikoistuneen, Intels UAB:n. Intels UAB on toiminut Liettuassa 30 vuoden ajan ja on asiakkaidensa arvostama kumppani. Yrityskaupan tavoitteena on laajentaa immateriaalioikeudellista palvelutarjontaa Baltiassa sekä ottaa haltuun pitkäaikainen kokemus patentti-, tavaramerkki- ja mallisuojan aloilta.

”Kauppa vahvistaa entisestään kykyämme tarjota korkealaatuisia ja skaalautuvia lakipalveluita Pohjoismaissa ja Baltiassa,” sanoo Fondia Oyj:n toimitusjohtaja Harri Savolainen.

Intels UAB edustaa yli 4000 tunnettua tuotemerkkiä Liettuassa ja maailmanlaajuisesti. Edustetut asiakkaat ovat eri kokoisia liettualaisia ja ulkomaisia yrityksiä, jotka toimivat HoReCa-, teollisuus-kauppa-, palvelu-, IT- ja maatalousaloilla. Yrityskaupan jälkeen sopimusvelvoitteet kutakin asiakasta kohtaan säilyvät ennallaan ja palvelut jatkuvat entiseen tapaan.

Harri Savolainen, toimitusjohtaja, puh. 040 502 1919

Fondia ratkaisee yritysten lakitarpeet yhdistämällä sisäisten lakiosastojen ja asianajomaailman palveluiden parhaat puolet. Fondia toimii Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Liettuassa.  Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 24,6 miljoonaa euroa. Fondian palveluksessa on yli 180 työntekijää.