Fondian taloudellisen kehityksen muutos 2019: Konsernin liikevaihto jää vuoden 2018 tasolle

Sisäpiiritieto 20.1.2020 klo 20.30

Alustavien tilintarkastamattomien tilinpäätöstietojen mukaan Fondia-konsernin vuoden 2019 kokonaisliikevaihto jää vuoden 2018 tasolle, minkä Fondia Oyj (”Yhtiö”) uskoo poikkeavan markkinoiden odotuksista.

Konsernin vuoden 2019 kokonaisliikevaihdon arvioidaan olevan noin 20,2 miljoonaa euroa (2018: 20,2). Liikevaihdon kehityksen tilanne johtuu erityisesti edellistä vuotta vähäisemmästä projektiliikevaihdosta. Jatkuvan liiketoiminnan, eli LDaaS-palvelun liikevaihdon arvioidaan olevan vuonna 2019 noin 9,5 miljoonaa euroa (2018: 9,1). Konsernin vertailukelpoisen liiketuloksen arvioidaan olevan noin 1,1 miljoonaa euroa (2018: 2,1) eli 5,5% (2018: 10,6%) liikevaihdosta. Luvut perustuvat alustaviin ja tilintarkastamattomiin tietoihin.

”Toimialallemme syklisyys on tyypillistä, mutta perinteisesti loppuvuosi on kiireinen. Tänä vuonna kuitenkin joulukuun 2019 liikevaihto oli meillä odotettua alhaisempi. Lisäksi vertailukautena 2018 toteutettiin EU:n tietosuoja-asetuksen voimaantuloon liittyviä toimeksiantoja, joita emme onnistuneet korvaamaan muilla toimeksiannoilla vuonna 2019. Emme tietenkään kasvuyhtiönä voi olla tilanteeseen tyytyväisiä ja jatkamme jo aloitettuja korjaavia toimenpiteitä. Jatkuvan liiketoiminnan LDaaS-palvelun liikevaihdon kasvu vuonna 2019 viestii kuitenkin LDaaS-konseptimme toimivuudesta”, toteaa Yhtiön toimitusjohtaja Leena Hellfors.

Noudattamansa toimintamallin mukaisesti Yhtiö ei anna tulosohjeistusta tai -ennusteita. Yhtiön hallituksen antamiin keskipitkän aikavälin tavoitteisiin ei ole tehty muutoksia.

Aiemmin tiedotetun mukaisesti Yhtiö julkistaa vuoden 2019 tilinpäätöstiedotteen tiistaina 25.2.2020.

Toimitusjohtaja Leena Hellfors, puh. 020 7205 698
Hyväksytty neuvonantaja: Alexander Corporate Finance Oy, puh. 050 520 4098

Fondia Oyj lyhyesti
Fondia on liikejuridiikan täyden palvelun talo, joka tarjoaa uudenlaisia palvelumalleja ja hyödyntää digitaalisia teknologioita. Fondia toimii Suomessa, Ruotsissa, Liettuassa ja Virossa ja konsernin liikevaihto oli vuonna 2018 noin 20,2 miljoonaa euroa. Fondian palveluksessa on noin 160 työntekijää.