Fondian toimitusjohtaja vaihtuu

Sisäpiiritieto

1.12.2021 klo 12.10

Fondian toimitusjohtaja vaihtuu

Fondia Oyj:n hallitus ja toimitusjohtaja Leena Hellfors ovat sopineet, että Hellfors jättää toimitusjohtajan tehtävänsä yhtiössä. Hallitus on nimittänyt talousjohtaja Harri Savolaisen Fondia Oyj:n väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi hänen nykyisten tehtäviensä lisäksi 1.12.2021 alkaen. Hallitus on myös päättänyt käynnistää hakuprosessin uuden toimitusjohtajan valitsemiseksi.

”Kannattava kasvu ja vahva operatiivinen johtajuus ovat keskeisiä yhtiön seuraavassa kehitysvaiheessa. Haluan hallituksen puolesta kiittää Leenaa lämpimästi hänen Fondian hyväksi viimeisten kolmen vuoden aikana tekemästään työstä, jossa keskeisiä onnistumisia ovat kansainvälisen liiketoiminnan kasvattaminen, oikeusteknologinen kehitystyö sekä yhtiön palvelujen tuotteistaminen. Toivotamme hänelle jatkossa kaikkea hyvää”, kommentoi hallituksen puheenjohtaja Juha Sarsama.

”Haluan kiittää kaikkia fondiaaneja, asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme yhteisestä ajastamme. Fondian palvelukonsepti sekä yrityskulttuuri ja arvot ovat ainutlaatuiset, ja on ollut kunnia olla mukana yhtiön matkalla juuri tässä kehitysvaiheessa”, toteaa yhtiön jättävä Leena Hellfors.

Juha Sarsama, hallituksen puheenjohtaja, puh. 040 774 2099

Hyväksytty neuvonantaja Alexander Corporate Finance Oy, puh. 050 520 4098

Fondia on liikejuridiikan täyden palvelun talo, joka tarjoaa uudenlaisia palvelumalleja ja hyödyntää digitaalisia teknologioita. Fondia toimii Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Liettuassa ja konsernin liikevaihto oli vuonna 2020 noin 19,6 miljoonaa euroa. Fondian palveluksessa on yli 150 työntekijää.