FONDIAN TOIMITUSJOHTAJA VAIHTUU SYKSYLLÄ

Yhtiötiedote, 30.8.2018

FONDIAN TOIMITUSJOHTAJA VAIHTUU SYKSYLLÄ

Salla Vainio on ilmoittanut jättävänsä tehtävänsä lokakuun loppuun mennessä. Uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu DI Leena Hellfors, joka aloittaa tehtävässä myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana, kuitenkin viimeistään 3.1.2019. Hellfors siirtyy Fondialle Edenred Finland Oy:n palveluksesta, jossa hän on toimitusjohtaja. Ennen Edenrediä hän on toiminut erilaisissa asiantuntija- ja palveluorganisaatioiden johtamistehtävissä mm. ISS Palveluissa ja Soneralla.

”Leenalla on vankka tausta asiantuntija- ja palveluorganisaatioiden johtamisessa sekä myynnin ja markkinoinnin johtajana. Leenalla on loistavat kyvykkyydet johtaa Fondiaa sen seuraavaan kehitysvaiheeseen, jossa mm. digitaalisuus ja kansainvälistyminen ovat keskiössä. Hän saa myös erinomaista palautetta ihmisten ja yrityskulttuurin kehittämisessä. On ilo toivottaa Leena tervetulleeksi Fondiaan”, toteaa Fondian hallituksen puheenjohtaja Juha Sarsama.

”Fondia on äärimmäisen kiinnostavassa vaiheessa ja palvelukonsepti on ainutlaatuinen. On erittäin hienoa päästä jatkamaan tätä menestystarinaa yhdessä Fondian henkilöstön kanssa”, sanoo Leena Hellfors.

Salla Vainio aloitti Fondian toimitusjohtajana keväällä 2014. Vainion aikana yhtiö on noussut vankalle kasvu-uralle ja kannattavuus on parantunut merkittävästi. Fondia listautui Nasdaqin First North Finland – listalle keväällä 2017, minkä jälkeen yhtiö on myös laajentunut kansainvälisesti ruotsalaisen Jansson & Norin -yrityskaupan myötä.

”Fondialle tullessani minulle annettiin selkeät tavoitteet, jotka ovat nyt toteutuneet. Mielestäni yhtiö on nyt sellaisessa vaiheessa, että voin turvallisin mielin siirtää kapulan seuraajalleni. Olen todella kiitollinen ja iloinen saatuani tehdä mielekästä työtä fondiaanien ja asiakkaidemme kanssa ja uskon vahvasti Fondian kykyyn jatkaa menestyksekkäästi edelläkävijänä muuttuvilla markkinoilla. Jatkan työssäni täysillä vielä lokakuuhun saakka, minkä jälkeen minulla on ensi kertaa mahdollisuus pitää pieni sapatti työelämästä ja harkitsen uusia työmahdollisuuksia vasta ensi vuoden puolella”, sanoo Vainio.

”Sallan johdolla Fondia on noussut tukevasti kannattavalle kasvu-uralle, listautunut pörssiin, tehnyt merkittävän digiloikan ja kansainvälistynyt myös yritysoston kautta. Olemme kiitollisia Sallalle erinomaisesta työstä ja toivotamme hänelle kaikkea hyvää tulevaisuudessa”, sanoo hallituksen puheenjohtaja Juha Sarsama.

Fondian strategiana on yhdistää ulkoa ostetun ja sisäisen yrityslakipalvelun parhaat puolet sekä hyödyntää teknologiaa uudenlaisissa palvelumalleissa asiakkaidensa hyödyksi. Fondia haluaa olla lakialan paras työpaikka.

Juha Sarsama, hallituksen puheenjohtaja, puh. 040 774 2099

Salla Vainio, toimitusjohtaja, puh. 020 720 5429

Leena Hellfors, tuleva toimitusjohtaja, puh. 0400 323 434

Hyväksytty neuvonantaja: Alexander Corporate Finance Oy, puh. +358 50 520 4098

Fondia Oyj lyhyesti

Fondia on liikejuridiikan täyden palvelun talo, joka tarjoaa uudenlaisia palvelumalleja ja hyödyntää digitaalisia teknologioita. Fondia toimii Suomessa, Ruotsissa ja Virossa ja konsernin liikevaihto oli vuonna 2017 noin 17,5 miljoonaa euroa. Fondian palveluksessa on noin 150 työntekijää.