• Fondia/

Fondian uusi pääkonttori Helsingissä suunniteltiin asiakaskokemuksen, yrityskulttuurin ja kunnianhimoisten ekologisten normien mukaisesti

Fondian uusi toimisto Helsingin Aleksanterinkadulla suunniteltiin alusta asti täyttämään vaativan asiantuntijatyön ja brändinmukaisen asiakaskokemuksen sekä kansainväliset, ympäristötehokkaan liiketoiminnan vaatimukset.

Tilat edistävät avointa ja yhteistyöhön perustuvaa yrityskulttuuria

Fondian uusissa tiloissa kenellekään ei ole omaa työpistettä, vaan työtilan voi valita tilanteen ja tarpeen mukaan. Tarjolla on erityyppisiä tiloja; avokonttoria, hiljaisia tiloja ja eri teemoin suunniteltuja neuvotteluhuoneita. Taukoja ja kohtaamisia varten henkilökunnalla ja asiakkailla on käytössään yhtiön entisistäkin pääkonttoreista tuttu yhdistetty vastaanotto ja Fondia Café-kahvila. Fondia Café ja siihen yhdistetty lounge-alue on toimiston sydän ja tärkeä kohtaamispaikka asiakkaille ja Fondiaaneille.

”Henkilökuntamme on aktiivisesti ollut mukana suunnittelemassa uusia tiloja yhteisissä ideointiworkshopeissa ja esimerkiksi teemojen ja nimien kehittämisessä. Uskomme, että uudenlaiset, muunneltavat tilat edistävät entisestään Fondialle erittäin keskeistä avointa ja yhteistyöhakuista yrityskulttuuria”, kertoo Fondian toimitusjohtaja Leena Hellfors.

Ympäristönäkökohdat ja vastuullisuus suunnittelun keskiössä

Fondia teki omassa suunnittelussaan ja toteutusvaiheessaan valintansa harkiten täyttääkseen Green Office-sertifioinnin vaatimukset ja hyödyntääkseen mahdollisimman paljon kierrätettyä materiaalia ja huonekaluja. Maaliskuussa 2021 Fondialle myönnetty sertifikaatti on hieno lisä uuden kiinteistön sertifioinnille. Kokonaan uudistetun The First-kokonaisuuden rakennukselle on myönnetty sertifiointi vaativassa LEED-arviointijärjestelmässä, joka asettaa erittäin tiukat vaatimukset muun muassa energiatehokkuudelle, rakennusmateriaalien valinnalle, veden kulutukselle, sisäilman laadulle sekä rakennuksen sijainnille.

"Uusi pääkonttorimme on hieno ja konkreettinen esimerkki asioista, joita pidämme tärkeänä. Oman toimintamme vastuullisuus, kulttuuriimme keskeisesti kuuluva yhteisöllisyys ja raikas erilainen otteemme näkyvät jokaisessa yksityiskohdassa. Uusi toimistomme on kunnianosoitus kulttuuriperinnöllemme ja olemme ottaneet mukaan parhaita paloja vanhasta toimistostamme yhdistäen niitä uuteen. Olen iloinen voidessani toivottavasti pian toivottaa asiakkaamme tervetulleeksi uuteen Fondia Houseemme, joka on meidän Fondiaanien uusi toinen koti ", Hellfors sanoo.

Mikä?

Uusi Fondia House eli Fondia Oyj:n pääkonttori Helsingin Aleksanterinkatu 11:ssa

Kenelle?

Yhtiön reilun 150 asiantuntijan ammatillinen koti ja asiakkaiden kohtaamispaikka

Toimitusjohtaja Leena Hellfors

FONDIA LYHYESTI

Fondia on liikejuridiikan täyden palvelun talo, joka tarjoaa uudenlaisia palvelumalleja ja hyödyntää digitaalisia teknologioita. Fondia toimii Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Liettuassa ja vuonna 2020 konsernin liikevaihto oli 19,6 miljoonaa euroa. Fondian palveluksessa on noin 150 työntekijää.