Monica Söderlund on nimitetty Fondia Ruotsin toimitusjohtajaksi

Yhtiötiedote 3.6.2019 klo 8.00

Monica Söderlund, OTM, on nimitetty Fondia Oyj:n Ruotsin tytäryhtiön Fondia Legal Services AB:n toimitusjohtajaksi. Ennen Fondiaa Monica toimi Grant Thorntonilla osakkaana ja veroryhmän vetäjänä (Head of Tax Sweden, Partner). Hän kuului myös Ruotsin Grant Thorntonin johtoryhmään sekä Global Tax Advisory Boardiin.

Monica aloittaa Fondia Legal Services AB:n toimitusjohtajana 10. kesäkuuta 2019. Monica liittyy myös Fondia-konsernin johtoryhmän jäseneksi Fondia Ruotsin johtoryhmän lisäksi.

Aiemmin tiedotetun mukaisesti Fondia Legal Services AB:n nykyinen toimitusjohtaja Niclas Gottlieb jatkaa yhtiön palveluksessa 31. heinäkuuta saakka antaakseen täyden tukensa siirtymävaiheessa.

Ennen Grant Thorntonia Monica on toiminut ​​johtotehtävissä eri asiantuntijaorganisaatioissa mm. KPMG:llä,   Deloittella ja IKEA:n Global Head of Tax-positiossa Alankomaissa.

”Monicalla on vankka tausta juridisten asiantuntijaorganisaatioiden johtotehtävistä, liiketoiminnan tavoitteellisesta kehittämisestä ja hyvän työpaikan rakentamisesta. Hänellä on erinomaiset edellytykset johtaa Fondia Ruotsia seuraavaan kehitysvaiheeseen. On ilo toivottaa Monica tervetulleeksi Fondiaan, sanoo Fondia-konsernin toimitusjohtaja Leena Hellfors.

”Haluamme kiittää Fondia Ruotsin tämänhetkistä toimitusjohtajaa Niclas Gottliebia hänen upeasta työstään kasvun vauhdittajana Ruotsissa. Niclaksen johdolla tiimimme vei läpi onnistuneen integraation Jansson & Norin AB:n kanssa viime vuonna. Toivotamme hänelle menestystä myös jatkossa.”

Leena Hellfors, toimitusjohtaja, Fondia Oyj

FONDIA LYHYESTI

Fondia on liikejuridiikan täyden palvelun talo, joka tarjoaa uudenlaisia palvelumalleja ja hyödyntää digitaalisia teknologioita. Fondia toimii Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Liettuassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2018 noin 20,2 miljoonaa euroa. Fondian palveluksessa on yli 160 työntekijää.