Muutoksia Fondian johtoryhmän kokoonpanossa

Fondia Oyj: Yhtiötiedote

15.4.2019 klo 10.00

Liiketoiminnan ja henkilöstömäärän kasvun sekä kansainvälistymisen johdosta Fondia uudistaa johtoryhmätyöskentelyään ja johtoryhmän kokoonpano muuttuu.

Fondia-konsernin johtoryhmään kuuluvat 15.4.2019 alkaen konsernin toimitusjohtaja Leena Hellfors, henkilöstöjohtaja Wilma Laukkanen, kehitysjohtaja Erkki Hyvärinen, Fondia Ruotsin toimitusjohtaja Niclas Gottlieb, sekä uusina jäseninä Fondia Baltian toiminnoista vastaava Anti Kodar (OTM) ja 3.6.2019 alkaen talousjohtajaksi nimitetty Harri Savolainen (MBA).

Fondian talousjohtaja Kirsi Untala jätti tehtävänsä 12.4.2019. Uusi talousjohtaja Harri Savolainen siirtyy Fondialle Telialta, jossa hän toimii yritysasiakasliiketoiminnan talousjohtajana. Aiemmin uransa aikana Savolainen on toiminut Telialla myös muissa johtotehtävissä, SAP Finland Oy:n talousjohtajana sekä muissa talouden johtotehtävissä Pohjolassa ja Panasonic CIS:ssä. Talousjohtajan tehtävistä vastaa Savolaisen aloittamiseen asti toimitusjohtaja Leena Hellfors. Niclas Gottlieb siirtyy yhtiön ulkopuolelle 31.7.2019 alkaen ja uuden Fondia Ruotsin toimitusjohtajan rekrytointi on käynnissä.

Johtoryhmän rinnalle on perustettu kaikista tiiminvetäjistä koostuva kansainvälinen Fondia Leadership -tiimi, johon kuuluvat myös aiemmin johtoryhmään kuuluneet Suomen toimintojen tiiminvetäjät. Leadership-tiimiä johtaa toimitusjohtaja.

”Voimakkaan kasvumme myötä johtoryhmämme kokoonpano ja tiimiorganisaatiomme vaativat uudistusta. Muutoksella haluamme varmistaa ainutlaatuisen työkulttuurimme ja matalan organisaatiorakenteemme säilymisen. Henkilöstömäärämme vahvan kasvun myötä olemme lisänneet tiimien ja tiiminvetäjien lukumäärää. Tiiminvetäjien muodostamalla Leadership-tiimillä tulee olemaan tärkeä rooli kasvustrategiamme toteuttamisessa johtoryhmän rinnalla. Näiden lisäksi nykyiset osaamiskeskeiset tiimit ja asiakkuustiimit ovat jatkossakin olennainen osa ketterää toimintamalliamme”, sanoo toimitusjohtaja Leena Hellfors.

Leena Hellfors, toimitusjohtaja, Fondia Oyj

FONDIA LYHYESTI

Fondia on liikejuridiikan täyden palvelun talo, joka tarjoaa uudenlaisia palvelumalleja ja hyödyntää digitaalisia teknologioita. Fondia toimii Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Liettuassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2018 noin 20,2 miljoonaa euroa. Fondian palveluksessa on yli 160 työntekijää.