Säästöosakkeiden hankinta Fondia Oyj:n henkilöstön osakesäästöohjelmassa

Fondia Oyj Oyj Yhtiötiedote 2.9.2019 klo 15.15

Fondia Oyj on ottanut käyttöön henkilöstön osakesäästöohjelman Fondia-konsernin henkilöstölle 28.11.2019 julkaistun tiedotteen mukaisesti. Osakesäästöohjelmassa konsernin henkilöstöllä on mahdollisuus säästää osa säännöllisestä palkastaan yhtiön osakkeiden hankintaan. Ohjelman ensimmäinen säästökausi alkoi 1.3.2019. Osakkeita hankitaan kertyneillä säästöillä ohjelmaan osallistuneille työntekijöille kaksi kertaa vuodessa yhtiön puolivuosi- ja vuosikatsausten julkistamisten jälkeen.

Yhtiön hallitus voi osakesäästöohjelman ehtojen mukaan päättää säästöosakkeiden hankintatavasta.

Osakesäästöohjelmaa koskevan päätöksen yhteydessä yhtiö tiedotti, että tarkoituksena on puolivuosi- ja vuosikatsausten 2019 julkistamisen jälkeen päättää osakeanneista, joissa merkitään kertyneillä säästöillä hankittavat osakkeet.

Aiemmasta tiedotteesta poiketen yhtiön hallitus on päättänyt, että osakeannin sijaan ohjelmaa hallinnoiva Fondian ulkopuolinen yhtiö ostaa 1.3.—31.8.2019 kertyneillä säästöillä hankittavat osakkeet osallistujille markkinoilta. Ostot tehdään syys-lokakuun 2019 aikana.

Leena Hellfors, toimitusjohtaja, Fondia Oyj

Fondia on liikejuridiikan täyden palvelun talo, joka tarjoaa uudenlaisia palvelumalleja ja hyödyntää digitaalisia teknologioita. Fondia toimii Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Liettuassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2018 noin 20,2 miljoonaa euroa. Fondian palveluksessa on yli 160 työntekijää.