• Fonecta/

02 02 02 Palvelun kautta tehtiin vuodessa 25 000 majoitusvarausta Suurin osa varauksista tehdään samalle illalle

Fonectan 02 02 02 Palvelun kautta on tehty heti ensimmäisen vuoden aikana huimat 25 000 majoitusvarausta. Ketjuriippumaton 02 02 02 hotellivarauspalvelu otettiin käyttöön 2009 ja se on kasvattanut koko ajan suosiotaan palvelun tunnettuuden lisääntyessä.

- Määrä on Suomen markkinalla hyvin merkittävä, kun puhutaan vasta reilu vuosi sitten alkunsa saaneesta palvelusta. 02 hotellivarauspalvelu onkin osoitus siitä, että henkilökohtainen palvelu on edelleen tärkeää kuluttajille, vaikka hotellivaraukset ovat yksi ensimmäisiä toimialoja, joka siirtyi vahvasti nettiin, kertoo Fonectan liiketoimintajohtaja Lauri Kangaslahti.

02 02 02 Palvelun hotellivaraukset palvelevat erityisesti kiireisesti majoituksen tarpeessa olevia asiakkaita, sillä 65% varauksista tehdään samalle yölle ja niistäkin jopa puolet kello 16 jälkeen. Kiireisin varausaika 02 02 02 Palvelussa onkin 16-17 välinen aika. Eniten varauksia tehdään maanantaisin.

- Nollakakkosen kautta saadaan arvokasta kauppaa hotelleille, sillä yöksi tyhjäksi jäänyttä huonettahan ei voi enää aamulla myydä, Kangaslahti toteaa.

Asiakkaat arvostavat myös hotellivarauspalveluissa 02 02 02 Palvelun nopeaa vastausaikaa, ja että majoituksen voi varata ketjuriippumattomasti yhdellä puhelulla. Nollakakkosesta löytyy ajantasaiset tiedot koko kohdekaupungin saatavuus- ja hintatilanteesta.

- 02 02 02 Palvelu valittiin juuri Euroopan parhaaksi numeropalveluksi ja yksi syy tähän on varmasti palvelun monipuolisuus, Kangaslahti mainitsee.

Fonecta Oy, Lauri Kangaslahti, puh.040 740 1518, lauri.kangaslahti@fonecta.com