02.fi yhdistää ensimmäisenä reitti- ja aikataulutiedot karttapalveluihin

Fonectan 02.fi-internetpalvelu liittää ensimmäisenä Suomessa valtakunnalliset joukkoliikenteen reitti- ja aikataulutiedot osaksi karttapalveluita. 02.fi helpottaa suomalaisten arkea yhdistämällä eri palveluita yhteen helposti muistettavaan osoitteeseen.

02.fi:n reitti- ja aikataulupalvelu tarjoaa tietoja valtakunnallisista juna- ja linja-autoyhteyksistä. Lisäksi palvelusta löytyy paikallisliikenteen yhteyksiä Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa, Vantaalla, Keravalla, Turussa, Tampereella, Joensuussa, Kotkassa, Lappeenrannassa, Mikkelissä sekä Oulussa ja sen seutukunnissa. Palvelun tarjoaa Destia Traffic ja tiedontuottajina toimivat VR, YTV, Finavia, Tiehallinto, kaupunkien ja kuntien liikennelaitokset sekä lääninhallitukset. Joukkoliikenteen reitityksessä käytetään Destia Trafficin reititystä.

Maksuttomasta 02.fi-internetpalvelusta löytyy karttojen ja reittien lisäksi omilta välilehdiltään Puhelinluettelo, Keltaiset Sivut, internethaku sekä Ravintolaopas. Fonectan 02.fi-palvelussa on jo aiemmin ollut käytössä Destia Trafficin tiedot tieliikennehäiriöistä.

”Haluamme tuoda aidosti hyödyllisiä palveluita 02.fi:n käyttäjien ulottuville. Joukkoliikennetiedot auttavat varmasti myös uusia käyttäjiä löytämään palvelun. 02.fi:ssä on jo hyvin kattava sisältö, mutta tarkoituksenamme on kehittää sitä jatkossakin, jotta suomalaiset saisivat tarvitsemansa tiedot helposti yhdestä osoitteesta. Pyrimme toteuttamaan kaikki palvelut mahdollisimman laajasti”, kertoo Fonectan sisältöjohtaja Nermin Hairedin.

”Destia Traffic tarjoaa joukkoliikenteen reitti- ja aikataulutiedot, jotta mahdollisimman monen liikkujan matkan suunnittelu helpottuisi. Uskomme, että valtakunnallisten reittitietojen löytyminen jatkossa Fonectan 02.fi-internetpalvelusta edistää merkittävästi tätä tavoitetta”, toteaa Destia Trafficin myyntipäällikkö Ilkka Saari.

Fonecta Oy, Nermin Hairedin, 020 4422 151, nermin.hairedin@fonecta.com
Destia Oy, Ilkka Saari, 040 554 1811, ilkka.saari@destia.fi

Destia Traffic on johtava dynaamisten ja reaaliaikaisten liikennetietojen välittäjä. Kansainvälistyvä Destia Traffic kerää tietoa liikenteestä, sääoloista sekä liikennehäiriöistä. Reaaliaikaista tietoa välitetään medioille, yrityksille, julkishallinnolle ja kuluttajille sekä verkon että navigointi- ja mobiililaitteiden kautta. www.destiatraffic.fi
Destia Traffic on osa Destia Oy:tä – johtavaa suomalaista infra-alan palveluyritystä.