Ajoneuvorekisteritiedot saa nyt myös 02 02 02:sta

Ajoneuvorekisteritiedot saa nyt myös 02 02 02:sta Ajoneuvohallintokeskus AKE ja Fonecta Oy ovat tuoneet markkinoille palvelun, joka tuo AKEn ajoneuvorekisterin tiedot Fonectan 02 02 02 - numeropalvelun käyttäjien ulottuville nopeasti ja luotettavasti. Palvelun tarkoituksena on pyrkiä edistämään liikenneturvallisuutta sekä parantaa tiedonsaantimahdollisuuksia tilanteissa, joissa kansalainen tai yrittäjä haluaa varmistua ajoneuvon omistajasta tai haltijasta. Esimerkiksi käytetyn auton ostaja voi palvelun avulla tarkistaa, kuka auton omistaa, onko auto katsastettu ja onko auton verot maksettu. Palvelu helpottaa myös liikenteessä ilmenevien ongelmien ratkaisua esimerkiksi onnettomuus- tai kolaritilanteissa. Asiakkaalla on mahdollisuus saada käyttöönsä myös normaalit 02 02 02:n tarjoamat palvelut, joista voi olla hyötyä esimerkiksi tilanteessa, jossa auto on pysäköity väärin. Ajoneuvorekisterikysely toteutetaan Fonectan 02 02 02 -numerossa henkilökohtaisena puhepalveluna. Lisäksi tiedot voidaan lähettää tekstiviestinä. Ajoneuvon tiedot saadaan AKEn ylläpitämästä rekisteristä. Palvelu käsittää rekisterissä olevat autot ja moottoripyörät. "Asiakastutkimustemme mukaan ajoneuvorekisteritiedot ovat yksi halutuimpia uusia tietosisältöjä numeropalveluun. Suomessa soitetaan vuosittain kotimaan numeropalveluun lähes 50 miljoonaa puhelua, joista Fonectan osuus on yli puolet. Ajoneuvorekisteritiedot on jälleen uusi merkittävä askel 02 02 02 -palvelun kehitystyössä. Aiemmin tänä vuonna olemme tuoneet 02 02 02 -palveluun ryhmäpuhelun soittomahdollisuuden sekä kartat, ajo-ohjeet ja lähimmät palveluntarjoajat kuvaviestinä matkapuhelimeen", toteaa johtaja Arja Ahtee Fonecta Oy:stä. "Ajoneuvohallintokeskus pitää hyvänä, että ajoneuvorekisterin julkiset tiedot ovat kansalaisten käytettävissä heille tutuksi tulleiden kanavien kautta", toteaa yksikönpäällikkö Aino Varhimo AKEsta. Ajoneuvorekisteritiedot ovat saatavilla 02 02 02:ssa 24 tuntia vuorokaudessa seitsemänä päivänä viikossa vuoden jokaisena päivänä. Onnistunut ajoneuvorekisteritiedustelu maksaa 1,23 €/kysely, jonka lisäksi asiakas maksaa normaalin 02 02 02 -palvelumaksun. Palvelusta lähetetyn tekstiviestin hinta on 0,49€/viesti. Lisätietoja: Arja Ahtee, johtaja, Fonecta Oy Puhelin: 020 442 2140 tai 0400 504261 Sähköposti: arja.ahtee@fonecta.com Fonecta Oy on Suomen yhdeksänneksi suurin mediayhtiö ja johtava hakemistopalveluyritys. Fonecta auttaa asiakkaitaan löytämään yhteystietoja tarjoamalla hakemistopalveluita ajasta, paikasta, käyttötilanteesta ja viestintävälineestä riippumatta. Fonectan hakemistopalveluita ovat muun muassa alueelliset Puhelinluettelot, 02 02 02-numeropalvelu, 118 numeropalvelu Soneran lanka- ja matkapuhelinasiakkaille sekä Fonecta Finder. Fonecta -konsernilla on liiketoimintaa Suomessa ja Ranskassa. Sen palveluksessa on noin 980 henkilöä, joista lähes 600 Suomessa. Vuonna 2002 konsernin pro forma liikevaihto oli 91,3 miljoonaa euroa ja tilikauden tulos 3,2 miljoonaa euroa. www.fonecta.fi FONECTA OY, KOTIPAIKKA: HELSINKI, ELIMäENKATU 17-19, 00510 HELSINKI, PUH. 020 442 2020, Y-TUNNUS 1626391-3, ALV REK ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00160/wkr0002.pdf