Etelä-Hämeen puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonectan tiiviissä yhteistyössä AinaComin, Soneran ja Suomen Keltaiset Sivut Oy:n kanssa julkaisema Etelä-Hämeen puhelinluettelo 2007 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelon painosmäärä on tänä vuonna noin 63 000 kappaletta.

Puhelinluettelolla on Etelä-Hämeessä pitkät perinteet. Ensimmäinen puhelinluettelo julkaistiin Hämeenlinnassa jo vuonna 1902. Siinä oli 24 sivua. Tämänvuotisessa Etelä-Hämeen puhelinluettelossa on 528 sivua, joilta löytyy yli 65 000 puhelinnumeroa.

Etelä-Hämeen puhelinluettelo jaetaan postitse suoraan kaikkiin koti-talouksiin ja yrityksiin Hämeenlinnassa, Hattulassa, Hauholla, Janakkalassa, Kalvolassa, Lammilla, Rengossa ja Tuuloksessa juhannukseen mennessä. Tarkat jakelutiedot löytyvät osoitteesta www.puhelinluettelo.fi.

Puhelinluettelon alussa on info- ja hakemistosivut sekä kartat ja katuhakemisto. Yritysten tiedot löytyvät valkoisilta sivuilta aakkosjärjestyksessä ja keltaisilta sivuilta toimialaotsikoiden alta. Valkoisten sivujen yritysten ja julkishallinnon tiedot löytyvät nyt myös verkosta osoitteesta www.puhelinluettelo.fi. Keltaisten sivujen ilmoitukset löytyvät verkossa osoitteesta www.keltaisetsivut.fi.

Yli 15 000 matkapuhelinnumeroa

Tällä hetkellä Fonectan ja Finnet-ryhmän julkaisemissa 16 alueellisessa puhelinluettelossa on yhteensä lähes 600 000 matkapuhelinnumeroa. Matkapuhelinnumeroiden määrä Etelä-Hämeen puhelinluettelossa on noussut, ja niitä on nyt yhteensä yli 15 000.

Puhelinluettelo tavoittaa vuodessa noin 3,5 miljoonaa suomalaista eli 77 prosenttia väestöstä. Etelä-Hämeen puhelinluettelo on alueensa käytetyin painettu hakuteos, ja sillä on 21 000 erillistä viikkokäyttäjää. (Lähteet: TNS Gallup Oy:n TNS Atlas 1–12/2006 ja Puhelinluettelo Atlas 01/2007).

Etelä-Hämeen puhelinluetteloon ilmoitetut yhteystiedot löytyvät myös Fonectan ylläpitämistä valtakunnallisista numeropalveluista 02 02 02 ja 118. Suomessa soitetaan tänä vuonna lähes 50 miljoonaa kotimaan numeropalvelupuhelua, ja näistä Fonectan osuus on noin 35 miljoonaa.

Virtasia ja maanviljelijöitä eniten

Hämeenlinnan hakemistoalueen yleisin sukunimi on Virtanen, heitä on yhteensä 268. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Lehtoset (215), ja kolmantena ovat Laineet (182). Kärkikymmenikköön mahtuvat myös Saariset (178), Jokiset (176), Koskiset (168), Niemiset (168), Mäkelät (160), Järviset (148) ja Rantaset (143). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (796), rouvat (285) ja autonkuljettajat (120).

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin.