FONECTA HAASTAA PERINTEISET MEDIARATKAISUT JA TERÄVÖITTÄÄ TARJOAMAANSA

Yhteystietoalan markkinajohtaja Fonecta Oy terävöittää tarjoamaansa ja haastaa perinteiset mediaratkaisut. Fonectan perinteisten hakemistotuotteiden rinnalle on tuotu uuden ajan digitaalisia mediaratkaisuja, jotka pystyvät antamaan asiakkaille parasta mahdollista tuottoa. Uuden ajan mediatalon brändisalkkuun kuuluvat jatkossa Fonecta-, Finder-, 02 02 02- ja 16400-brändit. Näin vuonna 2007 aloitettu ja lähes 20 tuotenimestä lähtenyt tuotekirjo on saatu keskitettyä muutamaan strategiseen ydinbrändiin. – Uudet mediaratkaisut, kuten digitaalinen suoramarkkinointi, hakukonemarkkinointi ja asiakkuusmarkkinointipalvelut muodostavat tulevaisuudessa vahvan kivijalan Fonectan liiketoiminnassa. Kaikki nämä ratkaisut toimivat jatkossa Fonecta-brändin alla, toteaa toimitusjohtaja Timo Hiltunen. – Fonectan tavoitteena on olla kaikkien näiden liiketoiminta-alueiden markkinajohtaja Suomessa. Mitattavuuden ja myynnin tehostamisen vaade kasvaa joka puolella. Meillä on 110 000 yritysasiakasta ja 3,5 miljoonaa käyttäjäasiakasta, joten tuotevalikoimamme täytyy olla monipuolinen, Hiltunen sanoo. Kuluttajien tarpeiden muutoksiin Fonecta vastaa muun muassa tuomalla perinteiseen nimi- ja numeropalvelutoimintaan uusia lisäarvopalveluita. – Numeropalvelun pitää olla tulevaisuudessa henkilökohtainen avustajapalvelu, josta löytyy ratkaisuja moniin arjen asioihin. Yhtenä esimerkkinä tästä kehityksestä on vastikään 02 02 02 Numeropalvelussa käynnistämämme hotellivarausjärjestelmä, joka on jo nyt ylittänyt kaikki odotukset. Panostamme vahvasti myös mobiilipäätelaiteratkaisujen kehittämiseen. Kuluvan vuoden ensimmäisen kvartaalin loppuun mennessä noin 1,3 miljoonaan älypuhelimeen on ladattavissa Fonecta-sovellus, joka paikantaa sijaintisi ja auttaa löytämään haluamasi kohteen nopeasti ja helposti, jatkaa Hiltunen. Fonecta julkistaa tänään uuden brändi-identiteetin. – Uusi brändi-identiteettimme heijastaa yhtiön missiossa ja toiminnassa tapahtuvaa muutosta. Identiteetti ilmentää positiotamme uuden ajan mediatalona, toteaa Fonectan markkinointi- ja viestintäjohtaja Jukka-Pekka Vuori.