• Fonecta/

FONECTA OSTAA ENIRON HELSINGIN JA PIRKANMAAN PUHELINLUETTELOT SEKÄ ENIRO.FI-INTERNETPALVELUN

Fonecta Oy ostaa Eniro Finland Oy:n Helsingin Seudun ja Pirkanmaan Puhelinluettelot sekä Eniro.fi-internetpalvelun. Fonectalle siirtyy kaupan mukana myös kolmeksi vuodeksi määräaikainen Eniro-brändin käyttöoikeus Suomessa sekä Keltaiset Sivut -tavaramerkki.

Yhteystietopalveluiden käyttäjille toteutuva kauppa tarkoittaa sitä, että Helsingin seudulla ja Pirkanmaalla ilmestyy vuonna 2011 vain Fonectan julkaisema puhelinluettelo. Media-asiakkaalle puolestaan kauppa merkitsee, ettei ilmoittajan tarvitse enää ilmoittaa kahdessa luettelossa. Asiakas hyötyy suoraan parempana kasvaneina kauppoihin johtavina kontakteina.

Internetin hakemistopalveluissa Eniro.fi jatkaa itsenäisenä palveluna Fonecta.fi:n rinnalla. Kaupan ansiosta Fonectan tarjoamien internethakemistopalveluiden kokonaiskäyttömäärät tuplaantuvat.

”On erittäin positiivista, että alalla tapahtuu keskittymistä, josta hyötyvät niin kuluttajat kuin media-asiakkaatkin. Tämän jälkeen pystymme toimittamaan vieläkin parempaa palvelua ja asiakkaalle paremman tuoton hänen mainontaansa sijoittamalleen pääomalle, sanoo Fonectan toimitusjohtaja Timo Hiltunen.

Kauppahinta on 10,9 miljoonaa euroa. Kauppa astuu voimaan 15.9.2010 ja se ei edellytä toimenpiteitä palveluiden käyttäjiltä tai mainostajilta.

Lisätietoja: Timo Hiltunen, toimitusjohtaja, Fonecta Oy,
puh. 0400 568 996, timo.hiltunen@fonecta.com

Fonecta on Suomen nopeimmin kasvava mediatalo ja yhteystietoalan markkinajohtaja. Fonectan myynnintehostamisratkaisuja käyttää 110 000 yritystä ja sen kattavien palveluiden kautta haetaan tietoa päivittäin yli 2 miljoonaa kertaa. Fonecta työllistää yli 1 000 ihmistä ympäri Suomea. Vuonna 2009 konsernin liikevaihto oli 185 miljoonaa euroa.