Fonecta osti Loviisan Puhelimen painettujen puhelinluetteloiden liiketoiminnan

Fonecta osti Loviisan Puhelimen painettujen puhelinluetteloiden liiketoiminnan Fonecta Oy ja Finnet-ryhmään kuuluva Loviisan Puhelin Oy ovat tehneet liiketoimintakaupan, jossa Loviisan Puhelin myi painettujen puhelinluetteloiden liiketoimintansa Fonectalle. Kaupan kohteena oli Loviisan Puhelimen osuus Uudenmaan puhelinluettelosta. Yhteistyö Fonectan ja Loviisan Puhelimen välillä jatkuu tiiviinä liiketoimintakaupan jälkeenkin. Kesäkuussa ilmestyvän Uudenmaan puhelinluettelon 2005 julkaisevat Fonecta, Karjaan Puhelin ja Lohjan Puhelin. ”Julkaisuyhteistyömme Lohjan Puhelimen ja Karjaan Puhelimen kanssa jatkuu normaalisti. Fonecta palvelee nyt kaikkia Loviisan Puhelimen, Elisan, Saunalahden, Soneran ja TDC Songin asiakkaita Uudenmaan puhelinluetteloon 2005 liittyvissä asioissa. Asiakkailta kauppa ei edellytä toimenpiteitä”, kertoo toimitusjohtaja Heikki Jämsänen Fonecta Oy:stä. Puhelinluettelolla on Loviisassa pitkät perinteet. Ensimmäinen Loviisan puhelinluettelo julkaistiin vuonna 1897. Vuodesta 1977 lähtien Loviisan puhelinluettelona on toiminut Uudenmaan puhelinluettelo. ”Loviisan Puhelimen osuus Uudenmaan puhelinluettelosta on ollut melko pieni. Katsoimme, että nyt oli oikea aika myydä liiketoiminta sellaiselle toimijalle, joka kehittää puhelinluetteloa hyväksi koetulta pohjalta. Meillä on pitkä kokemus yhteistyöstä Fonectan kanssa ja mielestämme ratkaisu on myös asiakkaittemme kannalta hyvä. Teemme jatkossakin Fonectan kanssa yhteistyötä ja uskomme, että Uudenmaan puhelinluettelo tulee kehittymään käyttäjien kannalta yhä paremmaksi”, toteaa toimitusjohtaja Jorma Kero Loviisan Puhelin Oy:stä. Vuonna 2004 Uudenmaan puhelinluettelossa oli 1180 sivua, ja se painoi reilusti yli kilon. Tänä vuonna luettelon painosmäärä nousee yli 130 000 kappaleeseen. Kesäkuussa käynnistyvä Uudenmaan puhelinluettelon jakelu järjestetään niin, että kaikki, jotka puhelinluettelon haluavat, myös saavat sen. Uudenmaan puhelinluettelo kuuluu Fonectan ja Finnet-ryhmän vuosittain julkaisemaan kuudentoista alueellisen puhelinluettelon sarjaan. Puhelinluettelo on kullakin alueella ylivoimaisesti käytetyin ja luetuin painettu luettelo. Sitä käyttää noin 90 prosenttia ihmisistä kotona ja noin 93 prosenttia työpaikalla (Lähde: TNS Gallup, Puhelinluetteloiden bränditutkimus 3/2004). Uudenmaan puhelinluetteloon ilmoitetut yhteystiedot löytyvät myös valtakunnallisista numeropalveluista, joita ovat muun muassa 02 02 02- ja 118 -numeropalvelu. Suomessa soitettiin viime vuonna lähes 50 miljoonaa kotimaan numeropalvelupuhelua, joista Fonectan ja Finnet-ryhmän osuus oli noin 70 prosenttia. Lisätietoja: Fonecta Oy, toimitusjohtaja Heikki Jämsänen, puhelin 020 442 2100 Loviisan Puhelin Oy, toimitusjohtaja Jorma Kero, puhelin (019) 505 8220 Fonecta Oy on Suomen suosituin yhteystietoyritys ja alan markkinajohtaja Suomessa. Se tarjoaa yhteystietopalvelut suomalaisille ajasta, paikasta, käyttötilanteesta ja viestintävälineestä riippumatta. Joka päivä asiakkaat hakevat yhteystietoja Fonectan palveluista yli 1,5 miljoonaa kertaa. Fonectan tunnetuimpia yhteystietopalveluita ovat Puhelinluettelot, 02 02 02- ja 118–numeropalvelu, Fonecta Finder, 020202.fi ja ravintolaopas.net. Maaliskuussa 2004 päättyneellä tilikaudella Fonectan liikevaihto oli 103 meur, josta Suomen osuus oli 86 meur. Fonecta-konsernilla on liiketoimintaa myös Ranskassa. Konsernin palveluksessa on yli 1 000 henkilöä, joista noin puolet Suomessa. www.fonecta.fi Fonecta Oy, KOTIPAIKKA: HELSINKI, ELImäenKATU 17-19, 00510 HELSINKI, PUH. 020 442 2020, Y-TUNNUS 1755007-6, ALV REK ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=65215&fn=wkr0001.pdf