Fonecta osti Satanet Invest Oy:n osakekannan

Fonecta on ostanut Lännen Puhelin Oy:ltä, Finnet Media Oy:ltä ja Satakunnan Teletieto Oy:ltä Satanet Invest Oy:n osakekannan. Satanet Invest Oy:n liikevaihto vuonna 2006 oli noin 4,5 miljoonaa euroa. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta.

Satanet Invest julkaisee tällä hetkellä yhteistyössä Fonectan kanssa Satakunnan, Lounais-Suomen, Lounais-Hämeen ja Pirkanmaan alueellisia puhelinluetteloita. Tämän lisäksi Satanet Invest julkaisee kahdeksaa eri paikallisluetteloa Lounais-Suomessa ja Satakunnassa. Tehdyn liiketoimintakaupan jälkeen Fonectan julkaisemien paikallisluetteloiden määrä nousee 28:aan, mikä edelleen vahvistaa yhtiön asemaa paikallisena tiedon välittäjänä.

”Puhelinluettelo on edelleen Suomen käytetyin hakupalvelu ja se on onnistunut säilyttämään kilpailuasemansa alati kovenevassa kilpailussa. Viimeisten tutkimusten mukaan 3,5 miljoonaa suomalaista eli lähes 80 prosenttia väestöstä käyttää puhelinluetteloa. Painettujen luetteloiden liiketoiminta Suomessa on edelleen keskittymässä ja Fonecta on ollut erittäin aktiivinen tässä kehityksessä. Nyt tehty Satanet Invest Oy:n osto vahvistaa edelleen paikallista palvelukonseptiamme sekä strategista tavoitettamme olla markkinajohtaja kaikilla ydinliiketoiminta-alueillamme”, toteaa Fonectan toimitusjohtaja Heikki Jämsänen.

”Finnet-Media Oy on keskittynyt sähköisten hakemistopalvelujen toimintaan. Lännen Puhelin Oy sekä Satakunnan Teletieto Oy ovat myyneet kesällä koko teleliiketoimintansa ja keskittyvät jatkossa sijoitustoimintaan ja omaisuuden hoitoon. Näin ollen nyt tehty kauppa oli luonteva jatko tälle kehitykselle”, toteaa Lännen Puhelin Oy:n toimitusjohtaja Seppo Haapasalo.

Fonecta Oy, toimitusjohtaja Heikki Jämsänen, puhelin 020 442 21000,
www.fonecta.fi