FONECTA TÄHTÄÄ HAKUKONEMARKKINOINNIN YKKÖSEKSI

Fonecta on ostanut 51 prosentin osuuden hakukonemarkkinoinnin palveluja tarjoavasta Vihtori Oy:stä. Fonectan tavoitteena on nousta Suomen hakukonemarkkinoinnin ykköseksi vuoden 2008 aikana.

Vihtori Oy tarjoaa hakukoneoptimointia ja hakukonemarkkinointia, johon kuuluu muun muassa Google AdWords -markkinointi.

”Hakukonemainonta ja hakukoneoptimointi muodostavat yhä tärkeämmän osan yritysten markkinoinnista ja se on nopeimmin kasvava markkinoinnin muoto internetissä. Syntynyt kauppa tuo nämäkin markkinoinnin keinot media-asiakkaillemme ja tekee Fonectan palveluista entistäkin kokonaisvaltaisemmat. Vihtorin palveluvalikoima täydentää erinomaisesti Fonectan omaa palvelutarjontaa”, toteaa Fonectan varatoimitusjohtaja Timo Hiltunen.

Hakukonemarkkinoinnin kokonaismarkkina on tällä hetkellä noin 30 MEUR, joista Fonectalla ja Vihtorilla on nyt 21 prosentin osuus. Markkinan vuosikasvun odotetaan olevan noin 30 prosenttia lähivuosien aikana.

Vihtori Oy:n toimitusjohtaja Jani Leppänen sanoo Fonectan mukaantulon yhtiön pääomistajaksi vahvistavan merkittävästi Vihtorin kilpailukykyä hakukonemarkkinoinnin palveluiden tarjoajana.

”Alalla toimii suuri joukko pieniä yrityksiä ja hajanaisella markkinalla on selkeä tilaus yhdelle suurelle ja luotettavalle toimijalle. Tavoitteena on hyödyntää molempien yritysten vahvuuksia niin, että voimme tarjota asiakkaillemme entistä parempia hakukonemarkkinoinnin ratkaisuja. Uskomme, että yritysjärjestely vahvistaa asemaamme markkinoilla ja asemoi Vihtoria alan tunnetuimmaksi yritykseksi Suomessa”, jatkaa Leppänen.

Nyt toteutetun yritysjärjestelyn yhteydessä sovittiin, että Fonectalla on kolmen vuoden aikana oikeus lunastaa loput osakkeet Vihtori Oy:n nykyisiltä omistajilta. Vihtori Oy jatkaa Fonecta-konsernissa itsenäisenä tytäryhtiönä. Yhtiössä työskentelee 30 henkilöä.

Fonecta Oy, varatoimitusjohtaja Timo Hiltunen, GSM 0400 568 996
Vihtori Oy, toimitusjohtaja Jani Leppänen, GSM 050 444 0880