Fonecta Vuoden mainostaja

Yhteystieto- ja mediayhtiö Fonecta Oy valittiin Vuoden tv-mainostajaksi suomalaisen mainoselokuvakilpailun Voitto-gaalassa torstai-iltana. Voitto-kilpailun pääyhteistyökumppanit MTV Media ja Nelonen Media myöntävät Vuoden tv-mainostaja-palkinnon mainostajalle, jonka tv-mainoksen (tai tv-mainossarjan) teho ja tuloksellisuus ovat olleet poikkeuksellisen hyviä. Palkinnon myöntämiseen vaikuttaa oleellisesti myös mainoksen sisällöllinen luova ratkaisu sekä oivaltavuus tv-median käytössä.

Fonectan 16400-Rakkaustarina palkittiin jälleen

Voitto-mainoselokuvakilpailussa palkittiin myös Fonectan 16400-mobiilipalvelun mainosfilmi Rakkaustarina / Love Story. Yhden kuudesta Voitto-pystistä napannut Rakkaustarina on jo aikaisemmin noteerattu maailmalla. Cannesissa Rakkaustarina ylsi suomalaismainoksille harvinaiseen filmisarjan finaaliin ja Kinsale Sharks –kilpailussa se oli sarjansa paras. Fonectan Rakkaustarina-filmin on tehnyt mainostoimisto SEK & Grey ja tuotantoyhtiö Front Desk.

”Vaikka Voitto-palkinnot jaetaankin ensisijaisesti taiteellisen ja elokuvallisen vaikutelman perusteella, on Rakkaustarina ollut myös muilla kriteereillä arvioituna varsin menestyksekäs. Se on kerännyt kohderyhmässään yli 80 % huomioarvot ja samalla 16400–brandin tunnettuus on vahvistunut selkeästi kuluttajien keskuudessa. Mainoksen myötä mobiilipalvelumme käyttömäärä, liikevaihto ja markkinaosuus ovat kehittyneet merkittävästi”, toteaa Fonectan markkinointi- ja viestintäjohtaja Jukka-Pekka Vuori.

Voitto-mainoselokuvakilpailun shortlistille ylsi myös Fonectan 02 02 02 Numeropalvelun ”Vai mikä se oli” –sarja. Kampanja on palkittu jo aikaisemmin Effie Finland –markkinointikilpailussa Tv-kampanjoiden ja Kuluttajapalveluiden parhaana.

Voitto-mainoselokuvakilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaisen mainoselokuvan tasoa ja lisätä suomalaisen mainoselokuvan arvostusta. Kilpailun avulla pyritään kaikkien tuotanto-osapuolien ammattitaidon kehittämiseen sekä laadullisesti korkeatasoisten elokuvien tuottamiseen. Suomen ainoa valtakunnallinen mainoselokuvakilpailu Voitto on järjestetty vuodesta 1995 alkaen.

Fonecta Oy, markkinointi- ja viestintäjohtaja Jukka-Pekka Vuori, puh. 020 442 2307
www.voitto-mainoselokuvakilpailu.fi