• Fonecta/

Fonectalta uusi 02.fi-palvelu - Uudessa palvelussa maan kattavin paikallissisältö

Fonecta on tänään julkistanut uuden 02.fi-palvelun. Tavoitteena on nostaa uusi 02.fi kahdessa vuodessa Suomen kymmenen käytetyimmän internetpalvelun joukkoon. 02.fi:stä löytyvät yritysten ja yksityishenkilöiden tietojen lisäksi hakukone, laaja ravintolaopaspalvelu sekä kattavat reitti- ja karttapalvelut. Uusia ominaisuuksia ovat jatkossa myös kaupunkioppaat, luokitellut ilmoitukset, julkisen liikenteen aikataulut ja säätiedot.

”02.fi on osa Fonectan vahvasti kehittyvää onlinetarjontaa ja –strategiaa. Palvelu auttaa suomalaisia löytämään toisia ihmisiä, yrityksiä ja palveluita nopeasti sekä valitsemaan ja ostamaan haluamansa tuotteet tai palvelut ajasta ja paikasta riippumatta. Se on kansakunnan tietokanta, josta löytyy kaikki”, kertoo Fonectan toimitusjohtaja Timo Hiltunen.

Euroopan laajuiset kartat ja uudet ilmakuvat käyttöön

Tänään julkistetun palvelun ensimmäinen vaihe yhdistää Fonectan 020202.fi-, puhelinluettelo.fi-, keltaisetsivut.fi- ja www.fi-sivujen tarjoamat tiedot yhden palvelun alle. Uusista ominaisuuksista otetaan käyttöön uudet kartat, kattavat ilmakuvat noin 30 eri kaupungista, 360 asteen panoraamakuvat Helsingin ja Tampereen alueilta sekä koko maan maastokartat.

Täydessä laajuudessaan kaikki 02.fi:n uudet palvelut lanseerataan kesäkuussa. Silloin 02.fi:hin lisätään Euroopan laajuiset karttatiedot sekä Helsingin ja Tampereen suosituimmista ostoskaduista katunäkymiä, joissa käyttäjä voi itse liikkua ja mennä virtuaalisesti kauppoihin sisään. Uutta ovat myös vapaa-ajan suunnittelussa hyödylliset Cityoppaat ravintola- ja tapahtumahakuineen. Palvelua kehitetään jatkuvasti. Myöhemmin siihen lisätään muun muassa luokitellut ilmoitukset, julkisen liikenteen aikataulut sekä säätiedot. Kaikki yhteystiedot löytyvät 02.fi:stä myös englanniksi ja myöhemmin ruotsiksi.

”Haluamme nostaa 02.fi:n Suomen kymmenen käytetyimmän internetpalvelun joukkoon. 02.fi on tärkeä askel yhtenäisten kuluttajabrandien rakentamiseen perustuvassa strategiassamme”, toteaa Timo Hiltunen.

02.fi:stä myös matkapuhelinversio 020202.mobi

02.fi-palvelusta on kehitetty myös matkapuhelinversio 020202.mobi. Sen avulla nimet, numerot, yritykset, kartat ja muut tarvittavat yhteystiedot voi hakea kännykällä.

020202.mobin käyttämä internethaku hyödyntää Yahoon matkapuhelimille kehittämää OneSearch-palvelua. Käyttäjän halutessa 020202.mobi hyödyntää myös paikannusta. Käyttäjä voi hakea oman sijaintinsa kartalta sekä lähimmät ravintolat, palvelut ja musiikkitapahtumat. Paikannus toimii Soneran, Elisan, DNA:n ja Tele Finlandin liittymissä.

020202.mobi osaa kertoa myös paikallissään. Käyttäjä saa sijaintinsa perusteella oman alueensa sääennusteen, joka sisältää 24 tunnin tarkat tiedot, sadetutkakuvan sekä kuuden vuorokauden ennusteen.

Fonecta Oy, toimitusjohtaja Timo Hiltunen, puh. 020 442 2242