HELSINGIN SEUDUN KÄYTETYIN PAINETTU HAKEMISTO ILMESTYI

Fonectan julkaisema Helsingin seudun Puhelinluettelo vuodelle 2010 on ilmestynyt, ja se jaetaan kotitalouksiin sekä yrityksiin 12.3. mennessä. Luettelo on alueensa käytetyin, ja sitä selaa viikossa 59 000 pääkaupunkiseutulaista (Valtakunnallinen Puhelinluettelotutkimus 1/2009, TNS Gallup Oy). Vuoden aikana painetuilla puhelinluetteloilla on Suomessa 3,1 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on noin 70 prosenttia suomalaisista (TNS Atlas 1–12/2008). Uutta Helsingin seudun Puhelinluettelossa 2010: • Puhelinluettelon kartasto on uudistunut ja taajamakartasto on entistä kattavampi. • Helsingin raitiolinjojen ja keskustan bussilinjojen kartat ovat palanneet luetteloon. • Luettelosta löytyy leikki- ja asukaspuistoja sekä Espoon Nuuksion erikoiskartta. • Luettelossa esitellään myös koirapuistoja pääkaupunkiseudulla. • Tapahtumakalenteri kertoo vuosittaisista tapahtumista alueella. Fonectan Helsingin seudun Puhelinluettelossa paljon Matteja ja diplomi-insinöörejä Fonectan Helsingin Seudun Puhelinluettelosta voisi päätellä, että pääkaupunkiseudulla asuu tyypillisimmin diplomi-insinööri Matti Virtasia. Yleisyyden perusteella nimiä ja ammatteja yhdistäen seuraava esimerkkiasukas olisi insinööri Leena Laine. Virtanen, Laine, Nieminen ja Koskinen ovat Fonectan Helsingin seudun Puhelinluettelossa useimmin esiintyvät sukunimet. Ruotsinkielisten sukunimien kärkisijoja pitävät Lindholm, Lindström, Johansson ja Lindqvist. Etunimistä Matti, Leena, Kari ja Pekka ovat neljä suosituinta etunimeä, kun taas rouvat, diplomi-insinöörit, insinöörit ja filosofian maisterit ilmoittavat useimmin myös ammattinsa. Ilmoitus Puhelinluettelossa toimii tutkitusti Puhelinluettelo on pienyritysten eniten käyttämä markkinakanava ja sen käyttö kasvaa yhä (Taloustutkimus Oy / Pk-sektorin mikroyritysten markkinointi- ja mediapanostukset 2009). Huoltokaari Oy on pääkaupunkiseudulla toimiva maahantuojien valtuuttama kodinkoneiden huoltoliike, jolla on alalta yli kahdenkymmenen vuoden kokemus. Huoltokaaren Juhani Rouhiaisen mukaan yrityksen ilmoitus Helsingin seudun Puhelinluettelosta poiki viime vuoden aikana yli 900 soittoa potentiaalisilta asiakkailta. – Kun soittajista kaksikin päätyy asiakkaiksemme, on ilmoitus periaatteessa jo maksanut itsensä takaisin, Rouhiainen kertoo. Fonectan Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen Fonectan Helsingin seudun Puhelinluettelo on painettu UPM:n valmistamalle kotimaiselle paperille, jolle on myönnetty EU-kukka-ympäristömerkki. Paperista 40 prosenttia on kierrätyskuitua ja 60 prosenttia sahoilta tulevaa jätehaketta. Luettelolle on myönnetty myös Joutsenmerkki tunnustuksena ympäristöystävällisestä tuotantoprosessista ja lopputuotteen kierrätettävyydestä. Fonectan Puhelinluettelon yhteystiedot sekä ilmoitukset löytyvät myös 02.fi-palvelusta ja 02 02 02 Numeropalvelusta. Lisätietoja: Fonecta Oy, tuotehallintajohtaja Ari Hallikas, puh. 020 442 2620, ari.hallikas@fonecta.com